Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang een voucher van € 5 *

Schijfremmen

(96 Artikel)
Filters sluiten
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
van tot
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
1 van 4
Geen resultaten gevonden voor de filter!
Level Scheibenbremse
SRAM
Niveau schijfrem
€ 69,00 * vanaf € 39,90 *
Tech 3 E4 Scheibenbremse - silber
Hope
Tech 3 E4 schijfrem - zilver
€ 220,00 * € 179,00 *
versandkostenfrei
Schijfrem SLX M7120
Shimano
Schijfrem SLX M7120
€ 155,95 * vanaf € 116,90 *
versandkostenfrei
Code RSC Scheibenbremse - Vorderrad - 2018
SRAM
Code RSC schijfrem - voorwiel - 2018
€ 270,00 * € 175,00 *
versandkostenfrei
Tech 3 X2 Scheibenbremse - purple
Hope
Tech 3 X2 schijfrem - paars
€ 195,00 * € 159,00 *
versandkostenfrei
Schijfrem DEORE XT M8100
Shimano
Schijfrem DEORE XT M8100
€ 129,95 * vanaf € 100,90 *
versandkostenfrei
Schijfrem GRX ST-RX600 / BR-RX400
Shimano
Schijfrem GRX ST-RX600 / BR-RX400
€ 239,95 * € 189,00 *
versandkostenfrei
Tech 3 E4 Scheibenbremse - blau
Hope
Tech 3 E4 schijfrem - blauw
€ 220,00 * € 179,00 *
versandkostenfrei
MT5 Scheibenbremse
Magura
MT5 schijfrem
€ 109,90 * € 77,90 *
Tech 3 X2 Scheibenbremse Stahlflexleitung - purple
Hope
Tech 3 X2 Disc Brake Steel Flex-kabel - paars
€ 205,00 * € 159,00 *
versandkostenfrei
Schijfrem GRX ST-RX600 / BR-RX400 2-compartiment
Shimano
Schijfrem GRX ST-RX600 / BR-RX400 2-compartiment
€ 319,95 * € 215,90 *
versandkostenfrei
Code RSC Scheibenbremse - Hinterrad - 2018
SRAM
Code RSC Schijfrem - Achterwiel - 2018
€ 270,00 * € 175,00 *
versandkostenfrei
Schijfrem SLX M7100
Shimano
Schijfrem SLX M7100
€ 102,90 * vanaf € 82,90 *
Level Ultimate Scheibenbremse
SRAM
Level Ultimate Disc Brake
€ 310,00 * € 209,00 *
versandkostenfrei
Quadiem G-Spec schijfrem - achterwiel
TRP
Quadiem G-Spec schijfrem - achterwiel
€ 219,90 * € 154,90 *
versandkostenfrei
Schijfrem GRX ST-RX600 / BR-RX400 11-speed
Shimano
Schijfrem GRX ST-RX600 / BR-RX400 11-speed
€ 319,95 * € 217,90 *
versandkostenfrei
Schijfrem DEORE XT M8120
Shimano
Schijfrem DEORE XT M8120
€ 165,95 * vanaf € 139,90 *
versandkostenfrei
860 Power Remblokken
Trickstuff
860 Power Remblokken
€ 19,90 * € 16,90 *
1 van 4

De schijfrem - Beste remprestaties bij elk weer!

Je ogen volgen het pad, dat met brede bochten heerlijk het dal in meandert! Goed om te weten dat u uw fietsremmen volledig kunt vertrouwen! Als u maximale remkracht verwacht, ongeacht het weer en externe invloeden, komt u niet voorbij een schijfrem! Niet alleen de downhiller heeft de voordelen van een schijfrem al vele jaren op prijs gesteld, maar ook de crosscountry-rijder, cross-biker en tour-rijder. Geladen met zware bagage, steile of lange runs zijn een bijzondere uitdaging voor de bestuurder en de remmen. Een reden waarom toerfietsen al vaker in de fabriek zijn uitgerust met schijfremmen. Naast de hoge remprestaties zijn de remmen zeer overtuigend met hun uitstekende meet- en remprestaties. De warmteontwikkeling van de remschijven wordt zo laag mogelijk gehouden door middel van koelvinnen, om altijd optimale remprestaties mogelijk te maken

Mechanische en hydraulische schijfremmen voor de fiets

Scheibenbremse-Hope Een hydraulische schijfrem voor de fiets wordt bediend met minerale olie of met DOT-remvloeistof. Deze systemen zijn bestand tegen zelfs de meest extreme omstandigheden en vertegenwoordigen dus het optimum van een fietsrem. De mechanische schijfremmen zijn zeer overtuigend naast een zeer goede remprestatie met het eenvoudigste onderhoud en onderhoud, omdat hier "slechts" een kabel wordt gebruikt in plaats van olie.


Met de grootte van de remschijf kunt u de remprestaties aanzienlijk beïnvloeden. Voor lichte XC-fietsen wordt meestal 160 mm gebruikt en voor Enduro worden 180 mm remschijven gebruikt. Voor downhill- en freeride-fietsen worden vanwege de hogere belasting remschijven met een diameter van 200 mm gebruikt. Houd er rekening mee dat het gebruik van een grotere remschijf moet worden goedgekeurd door de fabrikant van de vork en dat u de juiste adapter nodig hebt om uw remklauwen te monteren.

In onze winkel vindt u niet alleen complete remkits, maar ook accessoires zoals adapters, ontluchtingskits, speciale schroeven of remblokken voor schijfremmen.

DOT of minerale olie wordt op de meeste hydraulische schijfremmen gebruikt om de kracht van de remhendel over te brengen naar de remzuigers. Deze remvloeistoffen hebben de volgende verschillen:

DOT heeft drie verschillende versies DOT3, DOT4 en DOT5. Ze bestaan uit twee verschillende bases. Terwijl DOT5 siliconenolie gebruikt, is de basis van DOT3, DOT4 en DOT5.1 glycolether. Hier ligt het verschil vooral in het kookpunt en de viscositeit. Omdat DOT kan mengen met water, heeft het een veel hoger kookpunt dan minerale olie. Daarentegen vermengt mineraal zich niet met water, wat betekent dat het begint te koken in de remleiding vanaf 100 ° C en de zogenaamde vervaging toeneemt. Dit betekent dat de rem een drukpuntverlies heeft en het risico toeneemt. Het nadeel van minerale olie is gelijk aan het voordeel. Omdat het niet met water mengt, blijft de kwaliteit constant. DOT moet echter eenmaal per jaar worden vervangen om optimale remprestaties te garanderen. ,

Je ogen volgen het pad, dat met brede bochten heerlijk het dal in meandert! Goed om te weten dat u uw fietsremmen volledig kunt vertrouwen! Als u maximale remkracht verwacht, ongeacht het weer en... meer lezen »
Venster sluiten
De schijfrem - Beste remprestaties bij elk weer!

Je ogen volgen het pad, dat met brede bochten heerlijk het dal in meandert! Goed om te weten dat u uw fietsremmen volledig kunt vertrouwen! Als u maximale remkracht verwacht, ongeacht het weer en externe invloeden, komt u niet voorbij een schijfrem! Niet alleen de downhiller heeft de voordelen van een schijfrem al vele jaren op prijs gesteld, maar ook de crosscountry-rijder, cross-biker en tour-rijder. Geladen met zware bagage, steile of lange runs zijn een bijzondere uitdaging voor de bestuurder en de remmen. Een reden waarom toerfietsen al vaker in de fabriek zijn uitgerust met schijfremmen. Naast de hoge remprestaties zijn de remmen zeer overtuigend met hun uitstekende meet- en remprestaties. De warmteontwikkeling van de remschijven wordt zo laag mogelijk gehouden door middel van koelvinnen, om altijd optimale remprestaties mogelijk te maken

Mechanische en hydraulische schijfremmen voor de fiets

Scheibenbremse-Hope Een hydraulische schijfrem voor de fiets wordt bediend met minerale olie of met DOT-remvloeistof. Deze systemen zijn bestand tegen zelfs de meest extreme omstandigheden en vertegenwoordigen dus het optimum van een fietsrem. De mechanische schijfremmen zijn zeer overtuigend naast een zeer goede remprestatie met het eenvoudigste onderhoud en onderhoud, omdat hier "slechts" een kabel wordt gebruikt in plaats van olie.


Met de grootte van de remschijf kunt u de remprestaties aanzienlijk beïnvloeden. Voor lichte XC-fietsen wordt meestal 160 mm gebruikt en voor Enduro worden 180 mm remschijven gebruikt. Voor downhill- en freeride-fietsen worden vanwege de hogere belasting remschijven met een diameter van 200 mm gebruikt. Houd er rekening mee dat het gebruik van een grotere remschijf moet worden goedgekeurd door de fabrikant van de vork en dat u de juiste adapter nodig hebt om uw remklauwen te monteren.

In onze winkel vindt u niet alleen complete remkits, maar ook accessoires zoals adapters, ontluchtingskits, speciale schroeven of remblokken voor schijfremmen.

DOT of minerale olie wordt op de meeste hydraulische schijfremmen gebruikt om de kracht van de remhendel over te brengen naar de remzuigers. Deze remvloeistoffen hebben de volgende verschillen:

DOT heeft drie verschillende versies DOT3, DOT4 en DOT5. Ze bestaan uit twee verschillende bases. Terwijl DOT5 siliconenolie gebruikt, is de basis van DOT3, DOT4 en DOT5.1 glycolether. Hier ligt het verschil vooral in het kookpunt en de viscositeit. Omdat DOT kan mengen met water, heeft het een veel hoger kookpunt dan minerale olie. Daarentegen vermengt mineraal zich niet met water, wat betekent dat het begint te koken in de remleiding vanaf 100 ° C en de zogenaamde vervaging toeneemt. Dit betekent dat de rem een drukpuntverlies heeft en het risico toeneemt. Het nadeel van minerale olie is gelijk aan het voordeel. Omdat het niet met water mengt, blijft de kwaliteit constant. DOT moet echter eenmaal per jaar worden vervangen om optimale remprestaties te garanderen. ,