FAQ
Als u een vraag hebt over een product, ons bestelproces, levering, retourenbeheer of betaalmethoden, bent u hier aan het juiste adres. Op deze pagina vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen in onze online winkel. U kunt de zoekfunctie gebruiken om snel en gemakkelijk naar trefwoorden te zoeken. Als u hier geen antwoord vindt op uw individuele vraag, neem dan contact met ons op via ons contactformulier!
Bestelling & Betaling ▼ ▲
U ontvangt een orderbevestiging per e-mail zodra wij uw bestelling hebben ontvangen. Dit bericht bevestigt dat uw bestelling succesvol is geplaatst in onze online winkel.
U kunt de status van uw bestelling controleren en bewerken via de pagina Mijn bestellingen in uw klantenaccount. Hier vindt u een lijst van alle statussen en hun betekenis die wij op de pagina meedelen:
Verzendingsstatus |
Betekenis |
---|---|
Uw bestelling is ontvangen en wordt verwerkt |
Uw bestelling is ontvangen in ons systeem en zal zo spoedig mogelijk worden verwerkt. |
Uw bestelling is betaald en klaar om opgehaald te worden |
Er is een betalingsbewijs voor uw bestelling ontvangen en deze ligt nu klaar om in het magazijn te worden verzameld. |
Uw bestelling wordt opgehaald |
Uw bestelling wordt momenteel verzameld en verpakt door een collega. |
Uw bestelling is gedeeltelijk verzonden |
Uw bestelling is gedeeltelijk verzonden zoals u had gevraagd. |
Uw bestelling is verzonden |
Uw bestelling is overhandigd aan het transportbedrijf. |
Uw bestelling is geannuleerd |
Uw bestelling kan om een aantal redenen zijn geannuleerd. U zult een e-mail ontvangen waarin wordt uitgelegd waarom uw bestelling werd geannuleerd. |
Neem contact met ons op via ons contactformulier. |
Er lijkt iets mis te zijn gegaan. Neem contact met ons op via ons contactformulier. |
Nee, maar u kunt per e-mail op de hoogte worden gebracht wanneer het door u gewenste product beschikbaar is. Als het artikel in ons magazijn is aangekomen, wordt u onmiddellijk per e-mail op de hoogte gebracht en kunt u uw bestelling zoals gewoonlijk afronden.
Dit is hoe het werkt:
- Selecteer de gewenste maat op de productpagina aan de rechterkant.
- Als uw gewenste maat niet in voorraad is, wordt deze grijs weergegeven. Klik op het envelopje rechts van uw maat en voer uw e-mailadres in het tekstveld in en klik op "bevestigen". Als u geen lettersymbool vindt naast uw gewenste maat, kan deze niet meer worden nabesteld.
Levering ▼ ▲
In principe, ja. Als uw adres onjuist was, zal het pakket worden teruggestuurd naar ons magazijn. U krijgt dan automatisch het aankoopbedrag teruggestort en uw bestelling wordt geannuleerd.
Als u niet thuis was en uw bestelling bij een DHL-vestiging, een buurman of een Packstation ligt, gebruikt u de kennisgevingskaart die in uw brievenbus is achtergelaten om uw pakket op te halen. Vergeet niet om naast de kennisgevingskaart ook uw ID-kaart mee te nemen.
Kon je geen meldingskaart vinden? Neem in dit geval direct contact op met DHL!
U ontvangt de Track & Trace-code voor uw bestelling wanneer u de verzendbevestiging per e-mail ontvangt. Daarin vindt u de code en een link om uw bestelling bij het verzendbedrijf te volgen. Afhankelijk van de producten die u hebt besteld, zal de verzendingsbevestiging variëren.
Als u geen verzendingsbevestiging hebt ontvangen, controleer dan uw spam-map. Als u de e-mail nog steeds niet kunt vinden, kijk dan in het gedeelte 'Waarom is mijn bestelling te laat' of neem contact met ons op!
Advise ▼ ▲
U kunt ons te allen tijde een bericht sturen via ons contactformulier. Onze klantendienst zal u zo snel mogelijk antwoorden binnen onze werkuren van ma-vr van 10u tot 18u.
Wilt u persoonlijk advies over uw complete wiel? Stuur ons een bericht via ons contactformulier en onze servicemedewerkers zullen contact met u opnemen en u adviseren.
Ja, het is mogelijk om te bestellen zonder een klantenrekening. Klik op "Afrekenen" in de winkelwagen en registreer u als nieuwe klant. In het formulier vindt u een selectievakje waarmee u zich alleen als gast kunt registreren.
Wij verzenden onderdelen, accessoires, kleding en gereedschap gewoonlijk binnen 2-4 werkdagen binnen Duitsland. Fietsen hebben momenteel 8-12 werkdagen nodig binnen Duitsland.
Op de pagina Mijn bestellingen kunt u de status van uw bestelling zien.
It is likely that you were not logged in at the time of the order and ordered as a guest. To clarify whether this is the case or whether we did not receive your order, simply contact us via our contact form.
Ja, als een deel van uw bestelling plotseling niet beschikbaar is als gevolg van een technisch probleem of grote vraag, kunt u ons schrijven via ons contactformulier en zullen wij u het beschikbare deel van uw bestelling vooraf toesturen. U betaalt de verzendkosten maar één keer.
Schrijf ons een bericht via ons contactformulier en selecteer "Annulering" als uw verzoek in het formulier. Onze collega's van de klantendienst zullen uw bestelling dan zo snel mogelijk annuleren.
In onze shop kun je zien welke artikelen verkrijgbaar zijn in de New Order Store in Berlijn. Als je online een fiets koopt, kun je de hele bestelling via Click & Collect direct bij de New Order Store laten afleveren.
Als u met AmazonPayment of PayPal afbetaling heeft betaald, kunnen wij niet handmatig een artikel aan uw bestelling toevoegen. Voor alle andere betaalmethodes, kunnen we items toevoegen.
Zolang de status van uw bestelling op de pagina Mijn bestellingen nog steeds een van de volgende drie statussen is, kunnen wij op elk gewenst moment artikelen wijzigen of toevoegen: "Uw bestelling is ontvangen", "Uw bestelling wordt verwerkt" of "Uw bestelling is betaald en ligt klaar om te worden verzameld".
Om artikelen aan uw bestelling toe te voegen, stuurt u ons een bericht via ons contactformulier met de artikelen die u aan uw bestelling wilt laten toevoegen, het artikelnummer en de hoeveelheid.
Als u artikelen uit uw bestelling wilt verwijderen, stuur ons dan ook een bericht via ons contactformulier.
Voucher codes kunnen direct in het winkelmandje worden ingevoerd. Aan de rechterkant vindt u het overeenkomstige veld: "Vouchercode invoeren". Zodra u op de pijl klikt, wordt de waarde van de bon direct bij uw bestelling in rekening gebracht. Per bestelling kan slechts één vouchercode worden gebruikt. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing.
Let op: Meerdere kortingscodes kunnen niet op één bestelling worden toegepast.
Een lijst van al onze betaalmethoden vindt u onder betalingsmodaliteiten.
Er zijn verschillende redenen waarom wij uw bestelling mogelijk niet kunnen verzenden. Hier zijn de meest voorkomende redenen:
- Een door u besteld artikel is niet op voorraad. Helaas kan dit gebeuren met producten waar veel vraag naar is.
- Uw afleveradres was onvolledig.
- U heeft een Packstation als afleveradres opgegeven en niet uw postnummer.
- Terwijl u uw bestelling plaatste, was er een probleem met uw betaling.
Neem in ieder geval contact met ons op via ons contactformulier. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Als u uw pakket niet binnen de standaard levertijd heeft ontvangen, volg dan de onderstaande stappen!
- Controleer de levertijd voor het producttype van uw bestelling. Als uw bestelling volumineuze goederen bevat (bv. een compleet wiel), duurt de levering gewoonlijk 5-6 werkdagen. Normale pakjes nemen gewoonlijk 2-3 werkdagen in beslag.
- Controleer de bezorgstatus van uw bestelling op de pagina Mijn bestellingen.
- Controleer de verzendingsstatus van uw bestelling in de onderstaande tabel. Er wordt uitgelegd in welke fase uw bevalling zich kan bevinden en wat u in die fase kunt doen.
Verzendstatus |
Betekenis: |
---|---|
Uw bestelling is ontvangen |
Uw bestelling is zojuist in ons systeem aangekomen en zal zo spoedig mogelijk worden verwerkt. Gelieve geduld te hebben. Als uw bestelling meerdere werkdagen op deze status blijft staan, neem dan contact met ons op. |
Uw bestelling is betaald en klaar om opgehaald te worden |
Er is een betalingsbewijs voor uw bestelling ontvangen en deze ligt nu klaar om in het magazijn te worden verzameld. Even geduld a.u.b. |
Uw bestelling is binnen |
Uw bestelling wordt momenteel verzameld en verpakt door een collega. Verwacht wordt dat het vandaag of morgen aan onze expediteur wordt overhandigd. |
Uw bestelling is gedeeltelijk verzonden |
Uw bestelling is gedeeltelijk verzonden zoals u had gevraagd. Indien u nog vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. |
Uw bestelling is verzonden |
Uw bestelling is overgedragen aan het transportbedrijf. U kunt de tracking link in uw verzendbevestigingsmail controleren om te zien waar uw bestelling is. Als de tracking "Delivered" aangeeft en uw pakket is niet afgeleverd, neem dan contact met ons op! |
Uw bestelling is geannuleerd |
Uw bestelling kan om verschillende redenen zijn geannuleerd. U zult van ons een e-mail ontvangen waarin wordt uitgelegd waarom uw bestelling is geannuleerd. |
Neem contact met ons op via ons contactformulier. |
Er lijkt iets mis te zijn gegaan. Neem contact met ons op via ons contactformulier. |
De verzendkosten naar Nederland zijn:
Verzendkosten in Nederland |
Standaardpakket (EUR / Bestelling) |
Fietsen (EUR / Fiets) |
---|---|---|
Verzendkosten |
10 |
29,90 |
|
Let op de volgende speciale gevallen!
- Bij een gemengde aankoop van standaard pakketgoederen samen met een fiets, ontstaan alleen de verzendkosten voor de fiets.
- Retourzendingen vanuit het buitenland zijn altijd voor eigen rekening.
- Alle getoonde verzendkosten zijn inclusief de wettelijke omzetbelasting.
Een volledig overzicht van alle verzendkosten vindt u onder verzendkosten.
Wij streven er altijd naar om uw bestelling binnen onze standaard levertijden te leveren, maar soms kunnen onvoorziene factoren de levering vertragen.
Hier zijn enkele redenen waarom uw levering vertraging kan oplopen:
- Uw bestelling is verzonden tijdens onze speciale verkoop/promoties.
- U heeft meer dan één product besteld. In uitzonderlijke omstandigheden kan uw bestelling in afzonderlijke pakketten en op verschillende tijdstippen aankomen.
- Uw bestelling bevat producten die bij de leverancier moeten worden besteld. Dit zal de levertijd verlengen.
- Uw bestelling bevat volumineuze goederen. Als gevolg daarvan kan de levering 2-3 werkdagen langer duren.
Wilt u weten wat de huidige verzendstatus van uw bestelling is? Controleer het dan onder Bestellingen in uw klantenaccount.
Teruggave & Terugbetaling ▼ ▲
Ja, u kunt een artikel aan ons retourneren met behulp van het daarvoor bestemde retourformulier. Wij zullen dan zorgen voor terugbetaling van het aankoopbedrag en de verzendkosten. Selecteer vervolgens uw nieuwe artikel in de online winkel en plaats een nieuwe bestelling. Artikelen zonder originele verpakking en gedragen artikelen (ontbrekende labels, gebruikssporen) worden niet geretourneerd.
U ontvangt uw terugbetaling binnen 14 dagen ...
- na ontvangst van uw retourzending in ons magazijn, of
- na ontvangst van uw annuleringsbericht. Houd er rekening mee dat je binnen deze 14 dagen ofwel bewijs moet leveren dat je je bestelling hebt geretourneerd, of dat de geretourneerde goederen al door ons magazijn moeten zijn ontvangen.
Het duurt ongeveer 3-5 werkdagen voordat uw retourzending door het transportbedrijf bij ons magazijn wordt afgeleverd. Zodra de retourzending door ons magazijn is ontvangen, zullen wij u per e-mail op de hoogte stellen van de status van uw retourzending.
Zodra de terugbetaling door ons is goedgekeurd en vrijgegeven, zal deze door de bank moeten worden verwerkt. Hoe lang dit duurt, hangt af van zowel de bank als de betalingsmethode. De terugbetaling zal worden verwerkt via dezelfde betalingsmethode die u oorspronkelijk hebt gebruikt. Hier is een overzicht van de standaardtijd voor de verschillende betaalmethoden:
Betaalmethode |
Termijn van de terugbetaling |
---|---|
Krediet/debetkaart |
max. 3 werkdagen |
Paypal |
max. 3 werkdagen |
Vooruitbetaling |
max. 14 werkdagen |
Aankoop op rekening |
max. 14 werkdagen |
Als uw bestelling naar een adres buiten Duitsland is verzonden, moet u de verzendkosten voor de retourzending zelf betalen. Als uw bestelling binnen Duitsland is verzonden, is de volgende informatie voor u van belang.
Hoe retourneer ik iets:
- Print de afleverbon uit uw verzendbevestigingsmail.
- Noteer op de leveringsbon welk artikel u wilt terugsturen, vermeld de reden van de terugzending en voeg het (de) artikel(en) samen met de ingevulde leveringsbon bij uw pakket. In geval van gebreken, gelieve te noteren wat gebrekkig is of waar het gebrek zich bevindt. Zorg ervoor dat alle items goed en veilig verpakt zijn!
- U hebt al een retourlabel ontvangen bij uw verzendbevestiging. Als u het retouretiket niet kunt vinden, kunt u er opnieuw een aanmaken met het DHL-formulier. Print het retouretiket uit en plak het op het pakket of neem de QR-code mee naar het DHL-kantoor en laat het etiket daar afdrukken. Het retourlabel is alleen in Duitsland verkrijgbaar.
- Noteer a.u.b. het trackingnummer van uw retourzending.
- Geef uw pakket af bij een DHL-vestiging.
Zodra wij uw retourzending hebben verwerkt, krijgt u het openstaande bedrag teruggestort.
In principe kunt u uw bestelling gratis aan ons retourneren met DHL of tegen een vergoeding met een verzendbedrijf van uw keuze. Fietsen kunnen niet met DHL worden geretourneerd en moeten via een verzendbedrijf worden besteld. Neem contact op met onze klantenservice op feedback@hoco-online.com.
Retour voorwaarden: U kunt alles over retourneren vinden in onze algemene voorwaarden.
Retourzendingen binnen Duitsland zijn gratis.
Als u niet tevreden bent met uw bestelling, kunt u deze gratis terugsturen binnen Duitsland met ons meegeleverde verzendlabel binnen het retourbeleid.
Voor retourzendingen buiten Duitsland worden kosten in rekening gebracht.
Wij zullen de verzendkosten terugbetalen als aan de betreffende voorwaarden is voldaan. De totale verzendkosten worden terugbetaald als u de hele bestelling terugstuurt. Wij kunnen echter geen verzendkosten terugbetalen als u slechts een deel van uw bestelling retourneert.
U kunt artikelen gratis retourneren binnen 100 dagen na ontvangst van de goederen, onder voorbehoud van het retourbeleid in onze algemene voorwaarden. Als uw bestelling in meerdere pakketten is geleverd, geldt de retourperiode van 100 dagen vanaf de datum van ontvangst van het laatste pakket.
Bij ontvangst van uw retourzending worden de goederen gecontroleerd op conditie, eigenschappen en functionaliteit. Als wij een mogelijke waardevermindering vaststellen die te wijten is aan uw behandeling, draagt u de kosten voor de waardevermindering.
Uw VISA/Master Card is gedebiteerd voor het factuurbedrag. Als aanpassingen aan uw bestelling resulteren in een terug te betalen saldo, zullen wij dit terugstorten op uw VISA/Master Card rekening zodra de bestelling is voltooid.