Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang een voucher van € 5 *

Remmen

(673 Artikel)
Filters sluiten
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
van tot
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
1 van 29
Geen resultaten gevonden voor de filter!
Deore LX V-Brake BR-T670 - schwarz
Shimano
Deore LX V-Brake BR-T670 - zwart
€ 30,95 * vanaf € 19,90 *
Remblokken 170 Power
Trickstuff
Remblokken 170 Power
€ 19,90 * € 15,90 *
Profi Entlüftungskit EBT für Felgen-/Scheibenbremsen
Magura
Professionele ontluchtingsset EBT voor velg /...
Inhoud 0.25 Liter (€ 139,60 / 1 Liter)
€ 46,90 * € 34,90 *
Dichtungskit für Bremshebel
Hope
Afdichtingsset voor remhendels
€ 8,95 * vanaf € 5,90 *
Remblokken 830 Power
Trickstuff
Remblokken 830 Power
€ 19,90 * € 14,90 *
Remhendel BL-T611 V-Brake - Zwart
Shimano
Remhendel BL-T611 V-Brake - Zwart
€ 14,99 * vanaf € 10,90 *
Wave Bremsscheiben
Galfer
Golfremschijven
€ 34,90 * vanaf € 28,90 *
Remblokken 840 Power
Trickstuff
Remblokken 840 Power
€ 19,90 * € 14,90 *
Bohrungsdeckel Werkzeug
Hope
Boorkapgereedschap
€ 9,90 * € 7,90 *
Dichtungskit für Bremssattel
Hope
Afdichtingsset voor remklauw
€ 5,95 * vanaf € 4,90 *
Level Scheibenbremse
SRAM
Niveau schijfrem
€ 69,00 * vanaf € 39,90 *
SM-RT56M Bremsscheibe 6 Loch
Shimano
SM-RT56M remschijf 6 gaten
€ 12,95 * vanaf € 8,90 *
Tech 3 E4 Scheibenbremse - silber
Hope
Tech 3 E4 schijfrem - zilver
€ 220,00 * € 179,00 *
versandkostenfrei
Entlüftungskit für hydraulische Discs Bleeding Kit
Avid
Ontluchtingsset voor hydraulische schijven...
Inhoud 0.12 Liter (€ 290,83 / 1 Liter)
€ 54,00 * € 34,90 *
1 van 29

Fietsremmen - Betrouwbare vertraging in alle rijsituaties!

Wie remt verliest! Een gezegde dat vaak en graag in de kamer wordt gegooid, maar zeker niet duurzaam is! Correct zou het moeten betekenen dat de snellere biker beter en doelgericht remt! De remmen op je fiets moeten bij elke remming maximale prestaties leveren. Behalve de krachten die op de fietsrem werken, creëert dit een extreme thermische belasting. Het duurt niet lang om een slechte rem te overbelasten en een val of ongeluk te riskeren. In het belang van uw eigen gezondheid moet u alleen een beroep doen op de kwaliteitsproducten van bekende fabrikanten. Jarenlange ervaring en talloze tests brengen je remmen die je kunt vertrouwen in alle rijsituaties!
MTB-remmen - slijtdelen en accessoires

MTB-Scheiben-Bremsen.jpg Een van de klassieke fietsremmen is de velgrem. Door de verdere ontwikkeling van bijvoorbeeld V-remmen zijn de velgremmen vandaag overtuigend met een zeer goede vertraging en goede doseerbaarheid. Optimale vertragingswaarden in alle rijsituaties kunnen worden bereikt met een schijfrem. Het systeem biedt een constante en betrouwbare vertraging, zelfs onder de meest ongunstige omstandigheden, en de mogelijkheid om een schijf te doseren is niet vergelijkbaar met een velgrem. De schijfremmen zijn ook zeer onderhoudsarm en niet gevoelig. We hebben mechanische en hydraulische schijfremmen in onze winkel. De remblokken of remblokken zijn slijtagedelen en moeten van tijd tot tijd vervangen worden. Van de remschijf op de remleiding tot de remhendel vindt u de juiste reserveonderdelen voor alle merken en alle remtypes. Voor het onderhoud van hydraulische schijfremmen raden we ook een ontluchtingsset aan.

We hebben mechanische en hydraulische schijfremmen in onze winkel. De remblokken of remblokken zijn slijtagedelen en moeten van tijd tot tijd vervangen worden. Van de remschijf op de remleiding tot de remhendel vindt u de juiste reserveonderdelen voor alle merken en alle remtypes. Voor het onderhoud van hydraulische schijfremmen raden we ook een ontluchtingsset aan.

Hydraulische of mechanische schijfremmen?

De meeste mountainbikes zijn uitgerust met schijfremmen. Deze hebben een hogere remkracht dan de gewone velgrem. Schijfremmen hebben twee belangrijke verschillen. Er zijn hydraulische en mechanische remsystemen. Zoals de naam al doet vermoeden, wordt de mechanische schijfrem mechanisch geactiveerd. Dit gebeurt via een kabel die lijkt op een circuit of de velgrem. Het grote voordeel van een dergelijke rem is de lage onderhoudsintensiteit. Met zo'n kabel heb je weinig problemen. De kracht die u voor een rem moet uitgeven, is echter veel hoger in vergelijking met de hydraulische schijfrem. Een dergelijke rem wordt bediend door een hydraulische olie of remvloeistof. De gebruikelijke vloeistoffen zijn minerale olie en DOT. DOT remvloeistof is verdeeld in DOT3, DOT4, DOT5 en DOT5.1. Ze bestaan uit twee verschillende bases. Terwijl DOT5 siliconenolie gebruikt, is de basis van DOT3, DOT4 en DOT5.1 glycolether. Hier ligt het verschil vooral in het kookpunt en de viscositeit. Omdat DOT kan mengen met water, heeft het een veel hoger kookpunt dan minerale olie. Daarentegen vermengt mineraal zich niet met water, wat betekent dat het begint te koken in de remleiding vanaf 100 ° C en de zogenaamde vervaging toeneemt. Dit betekent dat de rem een drukpuntverlies heeft en het risico toeneemt. Het nadeel van minerale olie is gelijk aan het voordeel. Omdat het niet met water mengt, blijft de kwaliteit constant. DOT moet eenmaal per jaar worden vervangen om optimale remprestaties te garanderen.
Fixie & Singlespeed remmen - gooi het anker!

Bremshebel-Fixie Hoewel deze puristische fietsen weinig hulpstukken kunnen gebruiken, is het raadzaam om beide remmen te monteren. Een val of ongeluk riskeren en daarmee gezondheid en leven op het spel zetten, is het niet waard. De brede selectie van remmen en remhendels in vele kleuren en ontwerpoplossingen kan uw fiets ook verfraaien en bijdragen aan het concept van constructie met een onderscheidende aanraking. De remsystemen zijn precies hetzelfde als schijfremmen. Omdat de klassieke velgrem al vele jaren op fietsen wordt gebruikt, zijn er nu verschillende systemen.

Remblokken en kabels voor Fixie - single-speed

Zelfs met "kleine" remmen moeten de remblokken of remblokken van tijd tot tijd worden vervangen als aan slijtage onderhevige onderdelen. Van de remkabel tot de korte mini-remhendel vindt u alle remonderdelen voor uw single-speed, evenals de bijpassende reserveonderdelen.

Aanlooprem (wegrem)

In dit ontwerp zijn beide remarmen centraal gemonteerd boven de waaier, zoals een tang. De bedieningsarmen zijn aan één zijde aangebracht en worden bediend door een zogenaamde Bowden-kabel. Vanwege de lange hefboomarmen is een hogere handmatige kracht vereist om de rem op de zijrem te lossen.

Centrale treinrem

De Mittelzug-rem werd tot bijna de jaren 90 in bijna alle sport- en racefietsen geïnstalleerd. In dit ontwerp zijn twee korte remarmen aangebracht op een afzonderlijke draagplaat. De kortere armen zorgen voor veel hogere remprestaties in vergelijking met de lichte kanttrekker.

Cantilever remmen

De Cantilever-remmen worden ook met een kabel bediend, maar komen nauwelijks voor op de hedendaagse fietsen. Tot ongeveer 20 jaar geleden werd dit type rem echter op veel fietsen aangetroffen.

V-remmen

De V-brakes worden nog steeds gebruikt en worden vooral gebruikt op stads-, toer- en kinderfietsen. Twee remarmen zijn bevestigd aan de vorkpoten en de remkabels worden op de velgflanken gedrukt door middel van een kabeltrek. Deze variant van velgremmen is instelbaar voor de leek en zo kan bijvoorbeeld de remblokwissel alleen worden uitgevoerd.

Wie remt verliest! Een gezegde dat vaak en graag in de kamer wordt gegooid, maar zeker niet duurzaam is! Correct zou het moeten betekenen dat de snellere biker beter en doelgericht remt! De... meer lezen »
Venster sluiten
Fietsremmen - Betrouwbare vertraging in alle rijsituaties!
Wie remt verliest! Een gezegde dat vaak en graag in de kamer wordt gegooid, maar zeker niet duurzaam is! Correct zou het moeten betekenen dat de snellere biker beter en doelgericht remt! De remmen op je fiets moeten bij elke remming maximale prestaties leveren. Behalve de krachten die op de fietsrem werken, creëert dit een extreme thermische belasting. Het duurt niet lang om een slechte rem te overbelasten en een val of ongeluk te riskeren. In het belang van uw eigen gezondheid moet u alleen een beroep doen op de kwaliteitsproducten van bekende fabrikanten. Jarenlange ervaring en talloze tests brengen je remmen die je kunt vertrouwen in alle rijsituaties!
MTB-remmen - slijtdelen en accessoires

MTB-Scheiben-Bremsen.jpg Een van de klassieke fietsremmen is de velgrem. Door de verdere ontwikkeling van bijvoorbeeld V-remmen zijn de velgremmen vandaag overtuigend met een zeer goede vertraging en goede doseerbaarheid. Optimale vertragingswaarden in alle rijsituaties kunnen worden bereikt met een schijfrem. Het systeem biedt een constante en betrouwbare vertraging, zelfs onder de meest ongunstige omstandigheden, en de mogelijkheid om een schijf te doseren is niet vergelijkbaar met een velgrem. De schijfremmen zijn ook zeer onderhoudsarm en niet gevoelig. We hebben mechanische en hydraulische schijfremmen in onze winkel. De remblokken of remblokken zijn slijtagedelen en moeten van tijd tot tijd vervangen worden. Van de remschijf op de remleiding tot de remhendel vindt u de juiste reserveonderdelen voor alle merken en alle remtypes. Voor het onderhoud van hydraulische schijfremmen raden we ook een ontluchtingsset aan.

We hebben mechanische en hydraulische schijfremmen in onze winkel. De remblokken of remblokken zijn slijtagedelen en moeten van tijd tot tijd vervangen worden. Van de remschijf op de remleiding tot de remhendel vindt u de juiste reserveonderdelen voor alle merken en alle remtypes. Voor het onderhoud van hydraulische schijfremmen raden we ook een ontluchtingsset aan.

Hydraulische of mechanische schijfremmen?

De meeste mountainbikes zijn uitgerust met schijfremmen. Deze hebben een hogere remkracht dan de gewone velgrem. Schijfremmen hebben twee belangrijke verschillen. Er zijn hydraulische en mechanische remsystemen. Zoals de naam al doet vermoeden, wordt de mechanische schijfrem mechanisch geactiveerd. Dit gebeurt via een kabel die lijkt op een circuit of de velgrem. Het grote voordeel van een dergelijke rem is de lage onderhoudsintensiteit. Met zo'n kabel heb je weinig problemen. De kracht die u voor een rem moet uitgeven, is echter veel hoger in vergelijking met de hydraulische schijfrem. Een dergelijke rem wordt bediend door een hydraulische olie of remvloeistof. De gebruikelijke vloeistoffen zijn minerale olie en DOT. DOT remvloeistof is verdeeld in DOT3, DOT4, DOT5 en DOT5.1. Ze bestaan uit twee verschillende bases. Terwijl DOT5 siliconenolie gebruikt, is de basis van DOT3, DOT4 en DOT5.1 glycolether. Hier ligt het verschil vooral in het kookpunt en de viscositeit. Omdat DOT kan mengen met water, heeft het een veel hoger kookpunt dan minerale olie. Daarentegen vermengt mineraal zich niet met water, wat betekent dat het begint te koken in de remleiding vanaf 100 ° C en de zogenaamde vervaging toeneemt. Dit betekent dat de rem een drukpuntverlies heeft en het risico toeneemt. Het nadeel van minerale olie is gelijk aan het voordeel. Omdat het niet met water mengt, blijft de kwaliteit constant. DOT moet eenmaal per jaar worden vervangen om optimale remprestaties te garanderen.
Fixie & Singlespeed remmen - gooi het anker!

Bremshebel-Fixie Hoewel deze puristische fietsen weinig hulpstukken kunnen gebruiken, is het raadzaam om beide remmen te monteren. Een val of ongeluk riskeren en daarmee gezondheid en leven op het spel zetten, is het niet waard. De brede selectie van remmen en remhendels in vele kleuren en ontwerpoplossingen kan uw fiets ook verfraaien en bijdragen aan het concept van constructie met een onderscheidende aanraking. De remsystemen zijn precies hetzelfde als schijfremmen. Omdat de klassieke velgrem al vele jaren op fietsen wordt gebruikt, zijn er nu verschillende systemen.

Remblokken en kabels voor Fixie - single-speed

Zelfs met "kleine" remmen moeten de remblokken of remblokken van tijd tot tijd worden vervangen als aan slijtage onderhevige onderdelen. Van de remkabel tot de korte mini-remhendel vindt u alle remonderdelen voor uw single-speed, evenals de bijpassende reserveonderdelen.

Aanlooprem (wegrem)

In dit ontwerp zijn beide remarmen centraal gemonteerd boven de waaier, zoals een tang. De bedieningsarmen zijn aan één zijde aangebracht en worden bediend door een zogenaamde Bowden-kabel. Vanwege de lange hefboomarmen is een hogere handmatige kracht vereist om de rem op de zijrem te lossen.

Centrale treinrem

De Mittelzug-rem werd tot bijna de jaren 90 in bijna alle sport- en racefietsen geïnstalleerd. In dit ontwerp zijn twee korte remarmen aangebracht op een afzonderlijke draagplaat. De kortere armen zorgen voor veel hogere remprestaties in vergelijking met de lichte kanttrekker.

Cantilever remmen

De Cantilever-remmen worden ook met een kabel bediend, maar komen nauwelijks voor op de hedendaagse fietsen. Tot ongeveer 20 jaar geleden werd dit type rem echter op veel fietsen aangetroffen.

V-remmen

De V-brakes worden nog steeds gebruikt en worden vooral gebruikt op stads-, toer- en kinderfietsen. Twee remarmen zijn bevestigd aan de vorkpoten en de remkabels worden op de velgflanken gedrukt door middel van een kabeltrek. Deze variant van velgremmen is instelbaar voor de leek en zo kan bijvoorbeeld de remblokwissel alleen worden uitgevoerd.