Alternative Empfehlungen


Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Deze selectie is niet beschikbaar!

Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Orbea ALMA M11-AXS Antraciet Glitter - Zwart (Glans)
Beschrijving
Trek het te ver
Er zijn overal prestatievoordelen te vinden, kleine verbeteringen voor grote motoren, en ja, een beetje obsessie hoort er ook bij. Maar hoe ver is te ver? Orbea's doelen, haar concurrenten en haar creatieve houding blijven haar naar de overwinning drijven. En als je eenmaal weet hoe zoet succes smaakt, wil je altijd meer. Je raakt geobsedeerd om de beste te zijn. Je voelt het in je hart, in je longen, in je benen - en je herkent het in onze fietsen. Alleen door de kleinste details steeds meer te perfectioneren en de grenzen van wat mogelijk lijkt achter zich te laten, kunnen ze hun grote doelen bereiken.
Dynamische structuur
Het merendeel van de torsiekrachten en zijdelingse belastingen wordt opgevangen door het onderste deel van het frame. De balhoofdbuis, onderbuis en liggende achtervork weerstaan de spanningen en brengen de kracht efficiënt over op het achterwiel. Hoe torsiestijver het frame hier is, hoe meer kracht van de benen direct op de grond wordt overgebracht en hoe directer de krachtoverbrenging.
OMX - 830gr (M)
Orbea Monocoque X (OMX) frames zijn gebaseerd op een exclusieve combinatie van zeer modulaire en sterke koolstofvezels. Prepreg koolstofmatten worden met een laser gesneden om het materiaalverbruik en de overlappingen te minimaliseren. Bovendien wordt het frame zorgvuldig voorgevormd om met zo weinig mogelijk carbon een optimale compressie te bereiken. Het gebruik van een mal die volledig bestaat uit geëxpandeerd polystorol (EPS) en latex inzetstukken voorkomt plooien en leegtes.
Comfort
De nieuwe Alma heeft bijvoorbeeld dunnere staande achtervork. Dankzij hun kleinere doorsnede en diameter bieden ze een sierlijke ondersteuning voor de zitbuis. De bovenbuis is daarentegen bijzonder robuust aan de voorkant van de balhoofdbuis om de torsiestijfheid te vergroten. Naar achteren toe loopt de bovenbuis echter snel taps toe om materiaal en dus gewicht te besparen.
De dempende eigenschappen van de carbon layup en het smalle ontwerp van de bovenbuis en staande achtervork geven de Alma een dynamisch en toch soepel rijgedrag, waardoor de fiets over ruw terrein glijdt. Het effect is subtiel maar merkbaar. Aan het eind van een zware wedstrijd kan zo'n detail het verschil maken tussen een podiumplaats en de troostprijs.
Orbe Alma is een van de meest populaire fietsen in Europa.
Orbea World Cup Geometrie Jaren van ontwikkeling van top-end cross-country fietsen hebben geresulteerd in de World Cup geometrie van de Alma. De rijpositie is agressief, snel en toch comfortabel. Vergeleken met de trailgeometrie, die een beetje precisie opoffert ten gunste van uithoudingsvermogen, is de crosscountrygeometrie ontworpen voor nauwkeurig rijden en maximale krachtoverbrenging. OC Cockpit van de Alma
OC Cockpit Met het unieke ontwerp van het OC balhoofd, spacer en stuurpen hebben ze Orbea's cross-country familie een compleet nieuwe, geïntegreerde look gegeven. Daarbij hoort ook de optionele houder voor de fietscomputer, die via een adapter compatibel is met alle gangbare merken. Het samenspel van de OC componenten maakt de high-end claim van hun moderne crosscountry fietsen compleet. Block De Acros Blocklock 164º headset beperkt de doorbuiging van het stuur en voorkomt zo schade aan het frame. In nauwe samenwerking met Acros konden zij de totale hoogte minimaliseren en het systeem optimaal integreren in de cockpit van hun carbon Almas. Block Features: * Specificatie kan in uitzonderlijke gevallen afwijken in details, als gevolg van fabrikant
Modeljaar: 2022
Frame: Orbea Alma Carbon OMR, Boost 12x148, PF BB, Interne kabelgeleiding.
Batterij: SRAM Powerpack
Vork: Fox 32 Float SC Performance 100 Remote Push-Unlock QR15x110
Remote lockout: Fox Lockout, 2 Positie, Single I-Spec EV
Crankset: SRAM Stylo 6K Eagle Dub Boost 32t Staal
Ketting: SRAM NX Eagle 12-Speed
Cassette: SRAM PG-1230 Eagle 11-50t 12-Speed
Rear Derailleur: SRAM GX1 Eagle AXS Lunar
Shift Hendel: SRAM GX Eagle AXS
Brakes: Shimano M6100 Hydraulic Disc
Aantal versnellingen: 1x12
Wielmaat: 29 inch
Wielen: Orbea OC3 Carbon 30c Tubeless Ready
Banden: Maxxis Rekon Race 2.35" 120 TPI Exo TLR
Zadelpen: OC2 forge head 27.2 Offset 0
Zadel: Fizik Taiga S-alloy rail
Headset: Acros 1-1/8 - 1-1/2" Semi-intergated Block Lock
Bracket: OC3 31.8mm interface -8º
Handvat: OC1 Flat 31.8mm 740mm
Eigenschappen
Eigendom | Waarde |
---|---|
Kleur | Grijs, Zwart |
Leeftijdsgroep | Volwassenen |
Geslacht | Unisex |
Wielmaat | 29 inch |
Materiaal | Koolstof |
Aantal versnellingen | 12 |
Vork Veerweg | 100 mm |
Remsysteem | Schijfrem |
Type Versnelling | Derailleur tandwielen |

Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten
Deze selectie is niet beschikbaar!

Prijzen incl. btw excl. verzendingskosten