Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang een voucher van € 5 *

Vorken

(157 Artikel)
Filters sluiten
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
van tot
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
1 van 7
Geen resultaten gevonden voor de filter!
FLOAT Fluid Luftkammer-ÖL
Fox Shox
FLOAT Vloeistof in de luchtkamer
Inhoud 0.005 Liter (€ 780,00 / 1 Liter)
vanaf € 3,90 *
Boxxer Charger Damper Upgrade Kit
Rock Shox
Boxxer Lader Demper Upgrade Kit
Inhoud 0.26 Liter (€ 1.003,46 / 1 Liter)
€ 427,00 * € 260,90 *
versandkostenfrei
NIEUW
34 Factory - 29 "- Grip2 - 140mm - 15x110 - 2020
Fox Shox
34 Factory - 29 "- Grip2 - 140mm - 15x110...
€ 1.189,00 * vanaf € 1.079,90 *
versandkostenfrei
Decals Kit 2010
Fox Shox
Decals Kit 2010
€ 20,95 * € 17,90 *
Pike Ultimate RC2 - 27,5 inch - 160 mm - Zwart
Rock Shox
Pike Ultimate RC2 - 27,5 inch - 160 mm - Zwart
€ 1.030,00 * € 799,90 *
versandkostenfrei
Mattoc Pro 3 - 29+ Zoll - 100mm - taps toelopend - 15x110 Boost - zwart
Manitou
Mattoc Pro 3 - 29+ Zoll - 100mm - taps...
€ 849,00 * € 599,90 *
versandkostenfrei
Mattoc Pro 3 - 29+ Zoll - 120mm - taps toelopend - 15x110 Boost - zwart
Manitou
Mattoc Pro 3 - 29+ Zoll - 120mm - taps...
€ 849,00 * € 599,90 *
versandkostenfrei
Suspension Fluid - Gold 20 WT - 946 ml
Fox Shox
Suspensie vloeistof - goud 20 WT - 946 ml
Inhoud 0.946 Liter (€ 15,75 / 1 Liter)
€ 17,00 * € 14,90 *
Bomber Z1 29 "- Zwart
Marzocchi
Bomber Z1 29 "- Zwart
€ 899,00 * vanaf € 649,00 *
versandkostenfrei
Suspension Fluid - Gold 20 WT - 250 ml
Fox Shox
Suspensie vloeistof - goud 20 WT - 250 ml
Inhoud 0.25 Liter (€ 43,60 / 1 Liter)
€ 12,90 * € 10,90 *
Mattoc Pro 3 - 27.5 + / 29 Zoll - 120mm - taps toelopend - 15x110 Boost - zwart
Manitou
Mattoc Pro 3 - 27.5 + / 29 Zoll - 120mm - taps...
€ 849,00 * € 599,90 *
versandkostenfrei
Solo Air Upgrade Kit für Boxxer ab 2011
Rock Shox
Solo Air Upgrade Kit voor Boxxer vanaf 2011
€ 212,00 * € 129,00 *
versandkostenfrei
1 van 7

De fietsvork - beste stuurgedrag voor de hoogste rijveiligheid

De fietsvork speelt een beslissende rol bij het bevorderen van veiligheid en rijcomfort. Bij brute remmanoeuvres en hoge snelheden moet de vork uw fiets zowel spoorstabiel als in bochten houden. Voor het beste stuurgedrag moet de fietsvork een zeer hoge stijfheid hebben. In onze winkel vindt u hoogwaardige veerbelaste en ongeveerde vorken, die u maximale veiligheid bieden in alle rijsituaties. We bieden u niet alleen vorken met verschillende rembevestigingen, maar ook voor de meest uiteenlopende wielmaten. De caster en dus het kenmerk van een vork moet je kiezen op basis van je voorkeuren. Een grote caster biedt een zeer goede directionele stabiliteit, maar vereist meer vermogen tijdens het sturen.

Veerbelaste MTB-vorken garanderen meer comfort en stuurprecisie

Met een zeer laag gewicht overtuigde de starre vork door een zeer directe bediening. Voordelen die niet alleen racefietsers en stadsfietsers waarderen, maar ook BMX-rijders en enkele mountainbikers. In ruw terrein zijn hier echter alleen maar limieten. Ophangvorken hebben de overhand gehad in alle gebieden van MTB-sporten en zijn nu onmisbaar. Een veerbelaste 29-inch vork of 27,5-inch verende voorvork garandeert maximaal rijcomfort en maximale rijveiligheid. De ophanging compenseert schokken en biedt zo absolute controle in alle rijsituaties. De geveerde vork stelt u in staat om op een mountainbike te rijden de meeste fietsers zijn anders ontoegankelijk.
Vanwege het hoge comfortniveau wordt de verende voorvork ook steeds meer gebruikt in stads- en toerfietsen. Wij bieden u in onze winkel niet alleen een verscheidenheid aan verschillende vorken, maar ook een groot assortiment accessoires en reserveonderdelen.
Afhankelijk van uw toepassingsgebied en uw voorkeuren, moet u ook uw verende vork kiezen. Voor ontspannende tochten op gematigd terrein of op onverharde wegen moet de voorkeur worden gegeven aan een afstand van ongeveer 80 - 120 mm in de keuze van de verende voorvork. Als u liever vaker fietst op lichte trails en alle bergtochten met de Mtb uw voorkeur hebben, zijn ze geschikt voor reizen van 120 - 140 mm. Als je uitdagende trails met grovere obstakels tijdens je tour inschakelt, kun je de rit van je vork nog verder opvoeren. 150 - 170 mm zou hier meestal voldoende moeten zijn. Last but not least zijn er de downhill en freeride verende voorvork waarbij 170 - 200 mm rijervaring uw rijder nog meer opties biedt. Deze zijn met name geschikt voor het fietspark en creëerden routes met grote sprongen, waarbij u afhankelijk bent van grote ophangingsreserves.

Welke vorkvorkfabrikant is er?

Er zijn veel fabrikanten op de vorkmarkt die door de jaren heen een naam hebben gemaakt. De top honden in het mountainbiken zijn ongetwijfeld RockShox en Fox. Maar veel andere bedrijven winnen aan populariteit. Er zijn bijvoorbeeld vorkfabrikant Marzocchi, Manitou of Starrgabel-fabrikant Salsa, Point-Racing en Surly.

Welk ophangsysteem heeft u nodig? Luchtpatroon of stalen veer?

Verende vorken zijn verkrijgbaar met verschillende ophangsystemen. De eenvoudigere en meestal goedkopere vorken vertrouwen op een stalen veer in een oliebad. De afstelling van de hardheid van de ophanging vindt hier alleen plaats door de veer in de vork te vervangen. Bovendien kunt u vaak de rebound instellen, die bepaalt hoe snel of langzaam een veer van een verende voorvork breekt. Vorken van hogere kwaliteit zijn vaak afhankelijk van een luchtpatroon. Hier kan de ophanging exact worden aangepast aan het gewicht en de voorkeuren van de rijder, zodat er optimaal gestemd kan worden. Deze vorken worden gecombineerd met verschillende instellingsopties, zodat niet alleen de rebound, maar ook bijvoorbeeld de hoge en lage snelheid compressiestappen kunnen worden ingesteld. Voor All Mountain en Enduro geveerde vorken is er af en toe ook de aanpassing van de lock-out, waarbij u de vork star kunt maken. Op steile hellingen kan de vering worden geblokkeerd en de wegligging positief worden beïnvloed. Andere voordelen zijn dat er geen energie verloren gaat en dat je bijvoorbeeld niet in de voetstap begint te wankelen.

Voor welke wielmaten zijn er vorken?

Verende vorken zijn verkrijgbaar op de markt voor alle gangbare wielmaten en fietsen. Of het nu MTB, stadsfiets of toerfiets is, er is de juiste verende voorvork voor elk type. In de stad en het toergebied worden meestal vorken geïnstalleerd met 28 inch. In het gebied van mountainbikes is er echter een grotere diversiteit. Vorken met 26, 27,5 of 29 inch worden hier gebruikt, die u ook in onze winkel zult vinden.

Is een verende voorvork in een toerfiets of stadsfiets logisch?

De installatie van een vork verhoogt het rijcomfort aanzienlijk en vindt zo steeds meer vorken in toerfietsen en stadsfietsen. Het is echter belangrijk om ervoor te zorgen dat ze niet te veel reizen en in het beste geval kunnen worden vergrendeld met een zogenaamde "lock-out". Dus deze kunnen op trips zijn waarbij geen opschorting nodig is, blokkeer gewoon en u rijdt effectiever. Omdat tijdens het trappen geen energie wordt geabsorbeerd in de ophanging, wordt een optimale krachtoverbrenging bereikt. Het gewicht speelt ook een belangrijke rol. Over het algemeen, hoe makkelijker, hoe beter.

Welke fietsen bieden een stijve vork?

Een stijve vork op de fiets is logisch, vooral voor racefietsen, cross- en grindfietsen. Vanwege hun ontwerp zijn deze wielen toch niet ontworpen om een verende vork te gebruiken. Bovendien is een vork in de toepassingen van deze wielen niet absoluut noodzakelijk en zou extra gewicht toevoegen. Met een eenvoudige stadsfiets waarmee je alleen naar de bakker en terug rijdt, is een geveerde voorvork ook niet nodig. Bij Mtb, Enduro, Trail en downhillfietsen is de starre vork volledig misplaatst.

In de winkel bieden wij u niet alleen een verscheidenheid aan verschillende vorken van Rock Shox & Co., maar ook een groot assortiment accessoires en reserveonderdelen, zodat u uw vork optimaal kunt onderhouden. Ook kleine onderdelen die geschikt zijn voor uw vork vindt u hier natuurlijk. Vanaf 99 euro verzenden wij onze producten gratis verzending!

26 "verende vorken

26 "Fietsen worden steeds zeldzamer, op de meeste fietsen is de wielmaat vervangen door 27,5". Maar de 26-inch vork is niet helemaal uitgestorven. Je verkiest de fietsmaat in de mountainbikesector met Dirtridern en Slopestylern. Begin 2018 plaatste Brett Rheeder zijn vaardigheden opnieuw onder vuur en won hij de Crankworx-wedstrijd met een indrukwekkende run. Rheeder zweert nog steeds met een 26-inch verende voorvork. Op zijn Trekfietsen is de Fox 36 831 Factory Kashina Fit geïnstalleerd, deze absolute high-end vork is ook te vinden in onze online winkel. Daarnaast vindt u in onze winkel een selectie van Rock Shox en andere Fox Shox 26 "-veringsvorken. Verende vorken zijn verkrijgbaar met verschillende ophangsystemen. De eenvoudigere en meestal goedkopere vorken vertrouwen op een stalen veer in een oliebad. De afstelling van de hardheid van de ophanging vindt hier alleen plaats door de veer in de vork te vervangen. Bovendien kunt u vaak de rebound instellen, die bepaalt hoe snel of langzaam een veer van een verende voorvork breekt. Vorken van hogere kwaliteit zijn vaak afhankelijk van een luchtpatroon. Hier kan de ophanging exact worden aangepast aan het gewicht en de voorkeuren van de rijder, zodat er optimaal gestemd kan worden. Omdat deze vorken vooral populair zijn bij de Dirt, Slopestyle en XC Community, zijn de meeste verende vorken uitgerust met een verplaatsing van 100 mm tot 120 mm.

27,5 "geveerde vorken

De wielmaat 27,5 "is de nieuwe standaard geworden in all-mountain, enduro en downhill. We bieden een ruime keuze aan 27 "ophangvorken met een veerweg van 100 mm tot maar liefst 203 mm. Verende vorken zijn verkrijgbaar met verschillende ophangsystemen. De eenvoudigere en meestal goedkopere vorken vertrouwen op een stalen veer in een oliebad. De afstelling van de hardheid van de ophanging vindt hier alleen plaats door de veer in de vork te vervangen. Bovendien kunt u vaak de rebound instellen, die bepaalt hoe snel of langzaam een veer van een verende voorvork breekt. Vorken van hogere kwaliteit zijn vaak afhankelijk van een luchtpatroon. Hier kan de ophanging exact worden aangepast aan het gewicht en de voorkeuren van de rijder, zodat er optimaal gestemd kan worden. Naast de verschillen tussen stalen veer- en luchtkamervorken, wordt een onderscheid gemaakt in de ophangvork tussen de zogenaamde enkele kroon met een eenvoudige vorkbrug en dubbele of dubbele kroon, ook wel dubbele brug genoemd. De vorken met een eenvoudige vorkbrug zijn meestal uitgerust met een rit tot 180 mm. Dubbele brugvorken Vorken worden uitsluitend gebruikt tegen downhillfietsen en kunnen tot 200 mm rijden.

29 "geveerde vork

De soepel lopende 29 "-wielen zijn breed vertegenwoordigd in het gebied van de crosscountry, all mountain en enduro. Wij bieden u in onze online winkel 29 "geveerde vorken met de gangbare maten 100 mm, 120 mm, 140 mm, 150 mm, 160 mm, 170 mm, 180 mm. De geveerde vorken bieden veel rijcomfort op lange tochten op ruw terrein en voldoende controle in ruige afdalingen. U hebt de keuze tussen hoogwaardige vorken van Rock Shox, Fox Shox en Manitou.

Compressie (samendrukking)

De compressie is verantwoordelijk voor de compressiesnelheid en bevindt zich meestal op de vork boven een blauwe knop met plus- en minuset. Met deze instelling regelt u de oliestroom bij het bedienen van de naaf in de vorkhydraulica. Als de compressie is uitgeschakeld, is de vork langzamer. Wanneer de drukfase open is, neemt de oliestroom toe en werkt het veerelement sneller.

Compressie met hoge snelheid en lage snelheid

Voor hoogwaardige vorken is het drukniveau verdeeld in twee gebieden. U kunt instellen hoe snel of langzaam de vork werkt bij langzame en snelle hobbels. U kunt dus afstemmen op verschillende snelle passages, zoals wortels of stenen velden en passages met een lage snelheid, zoals sprongen en start.

Rebound (rebound)

Meestal stel je ook rebound in via een rode knop, die zich meestal aan de onderkant van de staanders van de vork bevindt. Deze instelling is de tegenhanger van het compressieniveau. Hier stel je de retourstroom van de olie in, deze bepaalt de rebound-snelheid.

Hoge snelheid en lage snelheid rebound

Zelfs met de rebound is er het verschil tussen hoge en lage snelheidsafstemming in hoogwaardige verende vorken. Vergelijkbaar met het drukniveau bepaal je hier hoe de vork werkt in snelle en langzame passages.

SAG (negatieve veerreizen)

Over de SAG hebt u de negatieve veerweg ingesteld. Dit is verantwoordelijk voor hoe ver het veerelement zich opgeeft wanneer u op uw fiets zit. Bij enduro en downhill is het 25% -teken een populaire instellingswaarde. Voor vorken met luchtvering kunt u de SAG eenvoudig instellen via een schok / vorkpomp. Als indicator voor de negatieve veerweg wordt de meestal rode O-ring om de veerpoot geduwd. Tijdens de test drukt u op de betreffende plaats en kunt u de percentageschaal op de afgedrukte schaal eenvoudig aflezen en indien nodig aanpassen. Voor vorken met stalen veren moet u vaak de veerelementen verwisselen.

De fietsvork speelt een beslissende rol bij het bevorderen van veiligheid en rijcomfort. Bij brute remmanoeuvres en hoge snelheden moet de vork uw fiets zowel spoorstabiel als in bochten houden.... meer lezen »
Venster sluiten
De fietsvork - beste stuurgedrag voor de hoogste rijveiligheid

De fietsvork speelt een beslissende rol bij het bevorderen van veiligheid en rijcomfort. Bij brute remmanoeuvres en hoge snelheden moet de vork uw fiets zowel spoorstabiel als in bochten houden. Voor het beste stuurgedrag moet de fietsvork een zeer hoge stijfheid hebben. In onze winkel vindt u hoogwaardige veerbelaste en ongeveerde vorken, die u maximale veiligheid bieden in alle rijsituaties. We bieden u niet alleen vorken met verschillende rembevestigingen, maar ook voor de meest uiteenlopende wielmaten. De caster en dus het kenmerk van een vork moet je kiezen op basis van je voorkeuren. Een grote caster biedt een zeer goede directionele stabiliteit, maar vereist meer vermogen tijdens het sturen.

Veerbelaste MTB-vorken garanderen meer comfort en stuurprecisie

Met een zeer laag gewicht overtuigde de starre vork door een zeer directe bediening. Voordelen die niet alleen racefietsers en stadsfietsers waarderen, maar ook BMX-rijders en enkele mountainbikers. In ruw terrein zijn hier echter alleen maar limieten. Ophangvorken hebben de overhand gehad in alle gebieden van MTB-sporten en zijn nu onmisbaar. Een veerbelaste 29-inch vork of 27,5-inch verende voorvork garandeert maximaal rijcomfort en maximale rijveiligheid. De ophanging compenseert schokken en biedt zo absolute controle in alle rijsituaties. De geveerde vork stelt u in staat om op een mountainbike te rijden de meeste fietsers zijn anders ontoegankelijk.
Vanwege het hoge comfortniveau wordt de verende voorvork ook steeds meer gebruikt in stads- en toerfietsen. Wij bieden u in onze winkel niet alleen een verscheidenheid aan verschillende vorken, maar ook een groot assortiment accessoires en reserveonderdelen.
Afhankelijk van uw toepassingsgebied en uw voorkeuren, moet u ook uw verende vork kiezen. Voor ontspannende tochten op gematigd terrein of op onverharde wegen moet de voorkeur worden gegeven aan een afstand van ongeveer 80 - 120 mm in de keuze van de verende voorvork. Als u liever vaker fietst op lichte trails en alle bergtochten met de Mtb uw voorkeur hebben, zijn ze geschikt voor reizen van 120 - 140 mm. Als je uitdagende trails met grovere obstakels tijdens je tour inschakelt, kun je de rit van je vork nog verder opvoeren. 150 - 170 mm zou hier meestal voldoende moeten zijn. Last but not least zijn er de downhill en freeride verende voorvork waarbij 170 - 200 mm rijervaring uw rijder nog meer opties biedt. Deze zijn met name geschikt voor het fietspark en creëerden routes met grote sprongen, waarbij u afhankelijk bent van grote ophangingsreserves.

Welke vorkvorkfabrikant is er?

Er zijn veel fabrikanten op de vorkmarkt die door de jaren heen een naam hebben gemaakt. De top honden in het mountainbiken zijn ongetwijfeld RockShox en Fox. Maar veel andere bedrijven winnen aan populariteit. Er zijn bijvoorbeeld vorkfabrikant Marzocchi, Manitou of Starrgabel-fabrikant Salsa, Point-Racing en Surly.

Welk ophangsysteem heeft u nodig? Luchtpatroon of stalen veer?

Verende vorken zijn verkrijgbaar met verschillende ophangsystemen. De eenvoudigere en meestal goedkopere vorken vertrouwen op een stalen veer in een oliebad. De afstelling van de hardheid van de ophanging vindt hier alleen plaats door de veer in de vork te vervangen. Bovendien kunt u vaak de rebound instellen, die bepaalt hoe snel of langzaam een veer van een verende voorvork breekt. Vorken van hogere kwaliteit zijn vaak afhankelijk van een luchtpatroon. Hier kan de ophanging exact worden aangepast aan het gewicht en de voorkeuren van de rijder, zodat er optimaal gestemd kan worden. Deze vorken worden gecombineerd met verschillende instellingsopties, zodat niet alleen de rebound, maar ook bijvoorbeeld de hoge en lage snelheid compressiestappen kunnen worden ingesteld. Voor All Mountain en Enduro geveerde vorken is er af en toe ook de aanpassing van de lock-out, waarbij u de vork star kunt maken. Op steile hellingen kan de vering worden geblokkeerd en de wegligging positief worden beïnvloed. Andere voordelen zijn dat er geen energie verloren gaat en dat je bijvoorbeeld niet in de voetstap begint te wankelen.

Voor welke wielmaten zijn er vorken?

Verende vorken zijn verkrijgbaar op de markt voor alle gangbare wielmaten en fietsen. Of het nu MTB, stadsfiets of toerfiets is, er is de juiste verende voorvork voor elk type. In de stad en het toergebied worden meestal vorken geïnstalleerd met 28 inch. In het gebied van mountainbikes is er echter een grotere diversiteit. Vorken met 26, 27,5 of 29 inch worden hier gebruikt, die u ook in onze winkel zult vinden.

Is een verende voorvork in een toerfiets of stadsfiets logisch?

De installatie van een vork verhoogt het rijcomfort aanzienlijk en vindt zo steeds meer vorken in toerfietsen en stadsfietsen. Het is echter belangrijk om ervoor te zorgen dat ze niet te veel reizen en in het beste geval kunnen worden vergrendeld met een zogenaamde "lock-out". Dus deze kunnen op trips zijn waarbij geen opschorting nodig is, blokkeer gewoon en u rijdt effectiever. Omdat tijdens het trappen geen energie wordt geabsorbeerd in de ophanging, wordt een optimale krachtoverbrenging bereikt. Het gewicht speelt ook een belangrijke rol. Over het algemeen, hoe makkelijker, hoe beter.

Welke fietsen bieden een stijve vork?

Een stijve vork op de fiets is logisch, vooral voor racefietsen, cross- en grindfietsen. Vanwege hun ontwerp zijn deze wielen toch niet ontworpen om een verende vork te gebruiken. Bovendien is een vork in de toepassingen van deze wielen niet absoluut noodzakelijk en zou extra gewicht toevoegen. Met een eenvoudige stadsfiets waarmee je alleen naar de bakker en terug rijdt, is een geveerde voorvork ook niet nodig. Bij Mtb, Enduro, Trail en downhillfietsen is de starre vork volledig misplaatst.

In de winkel bieden wij u niet alleen een verscheidenheid aan verschillende vorken van Rock Shox & Co., maar ook een groot assortiment accessoires en reserveonderdelen, zodat u uw vork optimaal kunt onderhouden. Ook kleine onderdelen die geschikt zijn voor uw vork vindt u hier natuurlijk. Vanaf 99 euro verzenden wij onze producten gratis verzending!

26 "verende vorken

26 "Fietsen worden steeds zeldzamer, op de meeste fietsen is de wielmaat vervangen door 27,5". Maar de 26-inch vork is niet helemaal uitgestorven. Je verkiest de fietsmaat in de mountainbikesector met Dirtridern en Slopestylern. Begin 2018 plaatste Brett Rheeder zijn vaardigheden opnieuw onder vuur en won hij de Crankworx-wedstrijd met een indrukwekkende run. Rheeder zweert nog steeds met een 26-inch verende voorvork. Op zijn Trekfietsen is de Fox 36 831 Factory Kashina Fit geïnstalleerd, deze absolute high-end vork is ook te vinden in onze online winkel. Daarnaast vindt u in onze winkel een selectie van Rock Shox en andere Fox Shox 26 "-veringsvorken. Verende vorken zijn verkrijgbaar met verschillende ophangsystemen. De eenvoudigere en meestal goedkopere vorken vertrouwen op een stalen veer in een oliebad. De afstelling van de hardheid van de ophanging vindt hier alleen plaats door de veer in de vork te vervangen. Bovendien kunt u vaak de rebound instellen, die bepaalt hoe snel of langzaam een veer van een verende voorvork breekt. Vorken van hogere kwaliteit zijn vaak afhankelijk van een luchtpatroon. Hier kan de ophanging exact worden aangepast aan het gewicht en de voorkeuren van de rijder, zodat er optimaal gestemd kan worden. Omdat deze vorken vooral populair zijn bij de Dirt, Slopestyle en XC Community, zijn de meeste verende vorken uitgerust met een verplaatsing van 100 mm tot 120 mm.

27,5 "geveerde vorken

De wielmaat 27,5 "is de nieuwe standaard geworden in all-mountain, enduro en downhill. We bieden een ruime keuze aan 27 "ophangvorken met een veerweg van 100 mm tot maar liefst 203 mm. Verende vorken zijn verkrijgbaar met verschillende ophangsystemen. De eenvoudigere en meestal goedkopere vorken vertrouwen op een stalen veer in een oliebad. De afstelling van de hardheid van de ophanging vindt hier alleen plaats door de veer in de vork te vervangen. Bovendien kunt u vaak de rebound instellen, die bepaalt hoe snel of langzaam een veer van een verende voorvork breekt. Vorken van hogere kwaliteit zijn vaak afhankelijk van een luchtpatroon. Hier kan de ophanging exact worden aangepast aan het gewicht en de voorkeuren van de rijder, zodat er optimaal gestemd kan worden. Naast de verschillen tussen stalen veer- en luchtkamervorken, wordt een onderscheid gemaakt in de ophangvork tussen de zogenaamde enkele kroon met een eenvoudige vorkbrug en dubbele of dubbele kroon, ook wel dubbele brug genoemd. De vorken met een eenvoudige vorkbrug zijn meestal uitgerust met een rit tot 180 mm. Dubbele brugvorken Vorken worden uitsluitend gebruikt tegen downhillfietsen en kunnen tot 200 mm rijden.

29 "geveerde vork

De soepel lopende 29 "-wielen zijn breed vertegenwoordigd in het gebied van de crosscountry, all mountain en enduro. Wij bieden u in onze online winkel 29 "geveerde vorken met de gangbare maten 100 mm, 120 mm, 140 mm, 150 mm, 160 mm, 170 mm, 180 mm. De geveerde vorken bieden veel rijcomfort op lange tochten op ruw terrein en voldoende controle in ruige afdalingen. U hebt de keuze tussen hoogwaardige vorken van Rock Shox, Fox Shox en Manitou.

Compressie (samendrukking)

De compressie is verantwoordelijk voor de compressiesnelheid en bevindt zich meestal op de vork boven een blauwe knop met plus- en minuset. Met deze instelling regelt u de oliestroom bij het bedienen van de naaf in de vorkhydraulica. Als de compressie is uitgeschakeld, is de vork langzamer. Wanneer de drukfase open is, neemt de oliestroom toe en werkt het veerelement sneller.

Compressie met hoge snelheid en lage snelheid

Voor hoogwaardige vorken is het drukniveau verdeeld in twee gebieden. U kunt instellen hoe snel of langzaam de vork werkt bij langzame en snelle hobbels. U kunt dus afstemmen op verschillende snelle passages, zoals wortels of stenen velden en passages met een lage snelheid, zoals sprongen en start.

Rebound (rebound)

Meestal stel je ook rebound in via een rode knop, die zich meestal aan de onderkant van de staanders van de vork bevindt. Deze instelling is de tegenhanger van het compressieniveau. Hier stel je de retourstroom van de olie in, deze bepaalt de rebound-snelheid.

Hoge snelheid en lage snelheid rebound

Zelfs met de rebound is er het verschil tussen hoge en lage snelheidsafstemming in hoogwaardige verende vorken. Vergelijkbaar met het drukniveau bepaal je hier hoe de vork werkt in snelle en langzame passages.

SAG (negatieve veerreizen)

Over de SAG hebt u de negatieve veerweg ingesteld. Dit is verantwoordelijk voor hoe ver het veerelement zich opgeeft wanneer u op uw fiets zit. Bij enduro en downhill is het 25% -teken een populaire instellingswaarde. Voor vorken met luchtvering kunt u de SAG eenvoudig instellen via een schok / vorkpomp. Als indicator voor de negatieve veerweg wordt de meestal rode O-ring om de veerpoot geduwd. Tijdens de test drukt u op de betreffende plaats en kunt u de percentageschaal op de afgedrukte schaal eenvoudig aflezen en indien nodig aanpassen. Voor vorken met stalen veren moet u vaak de veerelementen verwisselen.