Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang een voucher van € 5 *

Trapassen

(146 Artikel)
Filters sluiten
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
van tot
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
1 van 7
Geen resultaten gevonden voor de filter!
BB-UN55 Vierkant Innenlager - BSA
Shimano
BB-UN55 vierkante trapas - BSA
€ 25,95 * vanaf € 13,90 *
Bodemconsole X-TYPE 24 MM BB107 Externe afdichting AM19
Race Face
Bodemconsole X-TYPE 24 MM BB107 Externe...
Inhoud 1 Stück
€ 54,90 * € 49,90 *
Hollowtech II X-Type Innenlager
Hope
Hollowtech II X-Type trapas
€ 158,95 * € 119,00 *
versandkostenfrei
BB-UN55 Vierkant Innenlager - ITA
Shimano
BB-UN55 vierkante trapas - ITA
€ 27,95 * vanaf € 13,90 *
MICHE Evo Max trapas PF86
Miche
MICHE Evo Max trapas PF86
€ 29,95 * € 24,90 *
Cinch BB92 Innenlager
Race Face
Cinch BB92 trapas
€ 49,90 * € 44,90 *
BB30 Press Fit Innenlager
Gusset
BB30 Press Fit trapas
€ 47,90 * € 43,90 *
BSA Track Innenlager
Rotor
BSA-baan bottom bracket
€ 89,90 * € 63,90 *
1 van 7

Fiets trapas in verschillende uitvoeringen

Innenlager Bijna geen enkel onderdeel van de fiets is voor veel fietsers zo onopvallend en mysterieus als de fiets-trapas. Hier is de trapas, zoals de trapas wordt genoemd, bestand tegen ongelooflijke belastingen. Van de drijvende krachten die op het binnenste lager van de fiets inwerken, komt zelfs de last van de bestuurder zelf. Gelukkig zijn de dagen dat kapotte en gebroken assen aan de orde van de dag waren gelukkig gelukkig voorbij.
Vanwege de permanente verdere ontwikkeling van de fiets-trapas, kunt u vandaag kiezen uit verschillende ontwerpen. De moderne normen omvatten onder meer multi-getande rollagers zoals de Octalink en BB, BSA vierkante interne lagers en de Hollowtech II ISIS lager.

Verschillende normen voor verschillende toepassingen
Helaas zijn de verschillende normen die zich in de loop van de jaren hebben ontwikkeld niet compatibel. Bij het vervangen van afzonderlijke onderdelen, zoals de crank, moet u zich oriënteren op de bestaande bottom bracket. Vaak is de vervanging van het complete lager door de cranks goedkoper dan de aankoop van onderdelen.
Houd bij het kopen van een fietslagering een paar dingen in gedachten. Je moet dus letten op de kastbreedtes, die verschillen van fiets tot fiets. Daarnaast spelen het draadtype en de vraag of geperste of geschroefde lagerschalen een belangrijke rol spelen. Het gegevensblad van uw fiets geeft u informatie over welke standaard of welke trapas u op de fiets kunt bevestigen.

Vierkante trapas
De vierkante trapas wordt vooral vaak gebruikt op oudere fietsen. Tot ongeveer 2000 was de trapas met geïntrigeerde vierkante as standaard, voor racefietsen, mountainbikes en ook alle andere wielen.

Multi-tand trapas
Net als bij de vierkante trapas is de as geïntegreerd in de onderste beugel van het meerlagige lager. De slinger is hier links geplaatst, net als aan de rechterkant van de as. De aansluiting voor de crank is ontworpen als een spiegeltand, vandaar de naam van deze trapasstandaard.

Holle assen trapas
In tegenstelling tot de spalk of vierkant trapas, is er geen as permanent geïntegreerd in dit type trapas. Deze norm is vandaag te zien op de meeste mountainbikes, crossfietsen of stadsfietsen. De as van de kruk wordt hier door de holte van het binnenste lager geleid. Hierbij moet worden opgemerkt welke montagebreedte en behuizingsgrootte vereist is. Je moet ook letten op de montagegrootte van je crank.

Bijna geen enkel onderdeel van de fiets is voor veel fietsers zo onopvallend en mysterieus als de fiets-trapas. Hier is de trapas, zoals de trapas wordt genoemd, bestand tegen ongelooflijke... meer lezen »
Venster sluiten
Fiets trapas in verschillende uitvoeringen

Innenlager Bijna geen enkel onderdeel van de fiets is voor veel fietsers zo onopvallend en mysterieus als de fiets-trapas. Hier is de trapas, zoals de trapas wordt genoemd, bestand tegen ongelooflijke belastingen. Van de drijvende krachten die op het binnenste lager van de fiets inwerken, komt zelfs de last van de bestuurder zelf. Gelukkig zijn de dagen dat kapotte en gebroken assen aan de orde van de dag waren gelukkig gelukkig voorbij.
Vanwege de permanente verdere ontwikkeling van de fiets-trapas, kunt u vandaag kiezen uit verschillende ontwerpen. De moderne normen omvatten onder meer multi-getande rollagers zoals de Octalink en BB, BSA vierkante interne lagers en de Hollowtech II ISIS lager.

Verschillende normen voor verschillende toepassingen
Helaas zijn de verschillende normen die zich in de loop van de jaren hebben ontwikkeld niet compatibel. Bij het vervangen van afzonderlijke onderdelen, zoals de crank, moet u zich oriënteren op de bestaande bottom bracket. Vaak is de vervanging van het complete lager door de cranks goedkoper dan de aankoop van onderdelen.
Houd bij het kopen van een fietslagering een paar dingen in gedachten. Je moet dus letten op de kastbreedtes, die verschillen van fiets tot fiets. Daarnaast spelen het draadtype en de vraag of geperste of geschroefde lagerschalen een belangrijke rol spelen. Het gegevensblad van uw fiets geeft u informatie over welke standaard of welke trapas u op de fiets kunt bevestigen.

Vierkante trapas
De vierkante trapas wordt vooral vaak gebruikt op oudere fietsen. Tot ongeveer 2000 was de trapas met geïntrigeerde vierkante as standaard, voor racefietsen, mountainbikes en ook alle andere wielen.

Multi-tand trapas
Net als bij de vierkante trapas is de as geïntegreerd in de onderste beugel van het meerlagige lager. De slinger is hier links geplaatst, net als aan de rechterkant van de as. De aansluiting voor de crank is ontworpen als een spiegeltand, vandaar de naam van deze trapasstandaard.

Holle assen trapas
In tegenstelling tot de spalk of vierkant trapas, is er geen as permanent geïntegreerd in dit type trapas. Deze norm is vandaag te zien op de meeste mountainbikes, crossfietsen of stadsfietsen. De as van de kruk wordt hier door de holte van het binnenste lager geleid. Hierbij moet worden opgemerkt welke montagebreedte en behuizingsgrootte vereist is. Je moet ook letten op de montagegrootte van je crank.