Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang een voucher van € 5 *

Naaf

(246 Artikel)
Filters sluiten
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
van tot
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
1 van 11
Geen resultaten gevonden voor de filter!
Pro 4 DH Hinterradnabe schwarz 32 Loch - Hope-Freilauf - 7-fach
Hope
Pro 4 DH achtervork zwart 32 gaten - Hope...
€ 234,90 * € 171,90 *
versandkostenfrei
Pro 4 DH Hinterradnabe purple 32 Loch - Shimano/SRAM-Freilauf - 7-fach
Hope
Pro 4 DH achterspilaar paars 32 gaten - Shimano...
€ 234,90 * € 164,90 *
versandkostenfrei
Pro 4 achternaaf rood 32 gaten XD
Hope
Pro 4 achternaaf rood 32 gaten XD
€ 225,00 * vanaf € 164,90 *
versandkostenfrei
Nabendynamo-SON 28-silber eloxiert
SON
Naafdynamo SON 28-zilver geanodiseerd
€ 209,00 *
versandkostenfrei
HT Track Vorderradnabe
Ridea
HT Track voornaaf
€ 81,90 * vanaf € 66,90 *
Nabendynamo-SON 28-schwarz eloxiert
SON
Naafdynamo SON 28-zwart geanodiseerd
€ 209,00 *
versandkostenfrei
Pro 4 DH Hinterradnabe silber 32 Loch - Shimano/SRAM-Freilauf - 7-fach
Hope
Pro 4 DH achternaaf zilver 32 gaten - Shimano /...
€ 234,90 * € 169,00 *
versandkostenfrei
Pro 4 Trial/Singlespeed Hinterradnabe blau 32 Loch - 135 mm Bolt In
Hope
Pro 4 Trial / Singlespeed achternaaf blauw 32...
€ 234,90 * € 189,00 *
versandkostenfrei
RS4 Road Hinterradnabe QR 10x130mm - blau
Hope
RS4 Road achternaaf QR 10x130mm - blauw
€ 224,90 * € 169,90 *
versandkostenfrei
RS4 Road Hinterradnabe QR 10x135mm - purple
Hope
RS4 Road Hinterradnabe QR 10x135mm - paars
€ 225,00 * € 169,90 *
versandkostenfrei
1 van 11

De fietshub - meer dan alleen het midden van het wiel!

Fahrrad-Nabe Voor de constructie van nieuwe wielen heb je volgende fietsvelgen en spaken een fietsknooppunt nodig. Vanwege de permanente verdere ontwikkeling van de hubs en de uitbreiding van de asnormen, kunt u kiezen uit een verscheidenheid aan opties in onze winkel. Belangrijke criteria voor de keuze van een naaf zijn stabiliteit, lage rolweerstand door hoogwaardige lagers en eersteklas afdichtingen.

Je moet de omstandigheden van je fiets en het toepassingsgebied niet vergeten. Voor een singlespeed-fiets heeft u bijvoorbeeld een hub zonder een cassettehouder nodig. De schijfrembevestiging moet worden beschouwd, evenals de asbreedte en de asdiameter. De compatibiliteit met het circuit en het aantal gaten moet uiteraard ook in aanmerking worden genomen.

Thru Axle Hubs bieden maximale stabiliteit en stijfheid

Steckachsen-Nabe Naast de naven voor de klassieke snelspanner hebben we ook voor- en achternaven voor steek / schroefassen. In combinatie met een steekas kunt u maximale stijfheid, stabiliteit en stuurprecisie bereiken met uw fiets. In de tussentijd worden voorwielnaafs met boutassen ook gebruikt op alle mountainbikes en crosscountry fietsen.

Als je hem wilt laten barsten, bijvoorbeeld tijdens freeriden of heuvelafwaarts, kom je niet voorbij een voornaaf met een 20 mm steekas! Maximale stijfheid en stabiliteit zijn gegarandeerd voor uw mountainbike ! Houd er rekening mee dat in dit geval ook uw vork of de as voor de naaf moet worden geleverd! U kunt meer fietsonderdelen vinden in onze online winkel.

MTB-hubs

Mountainbike-hubs zijn ongelooflijk divers en anders, omdat er afhankelijk van het toepassingsgebied verschillende feiten zijn waar u op moet letten. De belangrijkste vraag is vooral of je schijfremmen wilt of niet. Voor schijfremmen moet aan de linkerkant van de fietsnaaf een schijfhouder voor de remschijven zijn geïntegreerd. Voor Shimano bijvoorbeeld. Voor een Deore XT-wiel wordt het Centerlock-systeem gebruikt Voor alle andere remfabrikanten wordt de klassieke 6-gaatsmontage gedaan met kleine schroeven.

Bij mountainbikes worden bijna altijd vorken aan de voorkant gebruikt. Deze hebben verschillende opnames voor het wiel of de hubs, dus hier moet je goed op letten. Er zijn snelle ontkoppelingen, 10 mm-assen, 12 mm-assen, 20 mm steekassen en 15 mm steekassen, hoewel zelfs deze verschillen in de fixatie.

Een ander belangrijk aspect is dat het aantal gaten van de naaf samenvalt met dat van de velg, omdat alleen zo een juiste inbrenging van de spaken mogelijk is.

In de achternaaf bevinden zich naast de verschillende installatiekaarten ook verschillende systemen van cassettehouder, bijvoorbeeld 10-voudige of 11-snelheden. Dus hier moet je aandacht besteden aan welke versnellingsgroep je fiets heeft.

Single Speed & Fixie-hubs

Voor een singlespeed-fiets hebt u op zijn best een hub zonder cassettehouder nodig, omdat hier alleen een rondsel met een enkele schroef wordt gebruikt. Het is belangrijk dat hier echter wordt gerespecteerd op een vrijloop. Koop je een normale hub met cassette-opname, maar dit is geen probleem, omdat we in de winkel talloze singlespeed-kits op voorraad hebben waarmee je de hub kunt wijzigen. Voor dit doel worden eenvoudig grotere afstandshouders voor en achter het enkele rondsel geduwd en wordt een enkele naaf een cassettenaaf.

In het geval van fixies is het echter in het bijzonder van belang dat de naaf een starre kettingwielzitting zonder vrijloop heeft.

Met singlespeed en ook fixiefietsen worden vaak schroefassen met een draad van 10 mm geïnstalleerd vanwege de horizontale uitvaleinden op het achterwiel. Deze kunnen sterk worden vastgezet en dan nauwelijks uitglijden, wat enorm belangrijk is, vooral in de zogenaamde "Skidden" Fixie-driver.

Stadsfiets hubs

In een stadsfiets worden dynamo's voor de voeding van het verlichtingssysteem vaak geïnstalleerd in moderne fietsen in de voornaaf. Hier is het belangrijk om ervoor te zorgen dat elke bestaande plug ook op uw verlichtingseenheid past.

De naafversnelling

Een ander speciaal kenmerk op het gebied van fietsnaven is de naafversnelling, waarbij de achternaaf een 3-8 is, in uitzonderlijke gevallen heeft het bedrijf Rohloff ook tot 14 versnellingen.

In onze online winkel bieden we veel verschillende naven voor het voor- en achterwiel.

Voor de constructie van nieuwe wielen heb je volgende fietsvelgen en spaken een fietsknooppunt nodig. Vanwege de permanente verdere ontwikkeling van de hubs en de uitbreiding van de... meer lezen »
Venster sluiten
De fietshub - meer dan alleen het midden van het wiel!

Fahrrad-Nabe Voor de constructie van nieuwe wielen heb je volgende fietsvelgen en spaken een fietsknooppunt nodig. Vanwege de permanente verdere ontwikkeling van de hubs en de uitbreiding van de asnormen, kunt u kiezen uit een verscheidenheid aan opties in onze winkel. Belangrijke criteria voor de keuze van een naaf zijn stabiliteit, lage rolweerstand door hoogwaardige lagers en eersteklas afdichtingen.

Je moet de omstandigheden van je fiets en het toepassingsgebied niet vergeten. Voor een singlespeed-fiets heeft u bijvoorbeeld een hub zonder een cassettehouder nodig. De schijfrembevestiging moet worden beschouwd, evenals de asbreedte en de asdiameter. De compatibiliteit met het circuit en het aantal gaten moet uiteraard ook in aanmerking worden genomen.

Thru Axle Hubs bieden maximale stabiliteit en stijfheid

Steckachsen-Nabe Naast de naven voor de klassieke snelspanner hebben we ook voor- en achternaven voor steek / schroefassen. In combinatie met een steekas kunt u maximale stijfheid, stabiliteit en stuurprecisie bereiken met uw fiets. In de tussentijd worden voorwielnaafs met boutassen ook gebruikt op alle mountainbikes en crosscountry fietsen.

Als je hem wilt laten barsten, bijvoorbeeld tijdens freeriden of heuvelafwaarts, kom je niet voorbij een voornaaf met een 20 mm steekas! Maximale stijfheid en stabiliteit zijn gegarandeerd voor uw mountainbike ! Houd er rekening mee dat in dit geval ook uw vork of de as voor de naaf moet worden geleverd! U kunt meer fietsonderdelen vinden in onze online winkel.

MTB-hubs

Mountainbike-hubs zijn ongelooflijk divers en anders, omdat er afhankelijk van het toepassingsgebied verschillende feiten zijn waar u op moet letten. De belangrijkste vraag is vooral of je schijfremmen wilt of niet. Voor schijfremmen moet aan de linkerkant van de fietsnaaf een schijfhouder voor de remschijven zijn geïntegreerd. Voor Shimano bijvoorbeeld. Voor een Deore XT-wiel wordt het Centerlock-systeem gebruikt Voor alle andere remfabrikanten wordt de klassieke 6-gaatsmontage gedaan met kleine schroeven.

Bij mountainbikes worden bijna altijd vorken aan de voorkant gebruikt. Deze hebben verschillende opnames voor het wiel of de hubs, dus hier moet je goed op letten. Er zijn snelle ontkoppelingen, 10 mm-assen, 12 mm-assen, 20 mm steekassen en 15 mm steekassen, hoewel zelfs deze verschillen in de fixatie.

Een ander belangrijk aspect is dat het aantal gaten van de naaf samenvalt met dat van de velg, omdat alleen zo een juiste inbrenging van de spaken mogelijk is.

In de achternaaf bevinden zich naast de verschillende installatiekaarten ook verschillende systemen van cassettehouder, bijvoorbeeld 10-voudige of 11-snelheden. Dus hier moet je aandacht besteden aan welke versnellingsgroep je fiets heeft.

Single Speed & Fixie-hubs

Voor een singlespeed-fiets hebt u op zijn best een hub zonder cassettehouder nodig, omdat hier alleen een rondsel met een enkele schroef wordt gebruikt. Het is belangrijk dat hier echter wordt gerespecteerd op een vrijloop. Koop je een normale hub met cassette-opname, maar dit is geen probleem, omdat we in de winkel talloze singlespeed-kits op voorraad hebben waarmee je de hub kunt wijzigen. Voor dit doel worden eenvoudig grotere afstandshouders voor en achter het enkele rondsel geduwd en wordt een enkele naaf een cassettenaaf.

In het geval van fixies is het echter in het bijzonder van belang dat de naaf een starre kettingwielzitting zonder vrijloop heeft.

Met singlespeed en ook fixiefietsen worden vaak schroefassen met een draad van 10 mm geïnstalleerd vanwege de horizontale uitvaleinden op het achterwiel. Deze kunnen sterk worden vastgezet en dan nauwelijks uitglijden, wat enorm belangrijk is, vooral in de zogenaamde "Skidden" Fixie-driver.

Stadsfiets hubs

In een stadsfiets worden dynamo's voor de voeding van het verlichtingssysteem vaak geïnstalleerd in moderne fietsen in de voornaaf. Hier is het belangrijk om ervoor te zorgen dat elke bestaande plug ook op uw verlichtingseenheid past.

De naafversnelling

Een ander speciaal kenmerk op het gebied van fietsnaven is de naafversnelling, waarbij de achternaaf een 3-8 is, in uitzonderlijke gevallen heeft het bedrijf Rohloff ook tot 14 versnellingen.

In onze online winkel bieden we veel verschillende naven voor het voor- en achterwiel.