Melde dich zum Newsletter an und erhalte einen 5€ Gutschein*

Kettingspanner

(12 Artikel)
Filters sluiten
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
van tot

Kettingspanner - voor fixies of conversie naar enkele snelheid

Kettenspanner Fixie-frames met horizontale drop-out vereisen vaak een kettingspanner om het achterwiel in een vaste positie te bevestigen en om de as stevig en stevig op het frame te schroeven. Dit type kettingspanning wordt zeer eenvoudig mechanisch geïmplementeerd en houdt de ketting permanent op de gewenste lengte. Aldus kan de as van het achterwiel zelfs bij abrupte remmanoeuvres of invallen niet slippen. Een andere variant is de geveerde kettingspanner wanneer een snelheidsconversie naar een fietsframe met verticale drop-out plaatsvindt. Om een fiets om te bouwen met een versnellingshendel naar een fixie of een enkele snelheid, maakt de normale drop-out geen horizontale verschuiving van het achterwiel mogelijk. De ketting kan alleen in spanning worden gehouden door een speciale kettingspanner te monteren. Met een veerkettingspanner slaag je in een paar eenvoudige stappen om je single-speed fietsproject te realiseren!

Fixed Gear of Singlespeed Bike

Het verschil tussen een fixie en de singlespeed is technisch zeer eenvoudig, maar in de praktijk is dit verschil significant. Een zogenaamde singlespeed-fiets heeft, net als de fixie, slechts één versnelling en lijkt veel op een normale fiets naast de ontbrekende versnellingspook. In een Fixie of Fixed Gear Bike is deze enkele versnelling vastgesteld. De achternaaf heeft dus geen vrijloop zoals bij conventionele wielen. De single-speed drive wordt vaak gebruikt op BMX of dirt bikes. De vaste uitrusting is echter vaak te vinden op treinwielen of de fixies voor de stad. Een groot verschil tussen deze twee schijven is dat je altijd op de Fixed Gear-fiets moet rijden. Dit kan op de lange termijn erg vermoeiend zijn, met name bergafwaarts, omdat je hier natuurlijk ook moet instappen. Om deze reden hebben sommige fixi's geen conventionele remmen, omdat de fietsers de fiets tot stilstand brengen met "tegenhouden". We raden het echter in alle opzichten af, omdat uw fiets hierdoor officieel niet meer rijklaar is.

Fixie-frames met horizontale drop-out vereisen vaak een kettingspanner om het achterwiel in een vaste positie te bevestigen en om de as stevig en stevig op het frame te schroeven. Dit type... meer lezen »
Venster sluiten
Kettingspanner - voor fixies of conversie naar enkele snelheid

Kettenspanner Fixie-frames met horizontale drop-out vereisen vaak een kettingspanner om het achterwiel in een vaste positie te bevestigen en om de as stevig en stevig op het frame te schroeven. Dit type kettingspanning wordt zeer eenvoudig mechanisch geïmplementeerd en houdt de ketting permanent op de gewenste lengte. Aldus kan de as van het achterwiel zelfs bij abrupte remmanoeuvres of invallen niet slippen. Een andere variant is de geveerde kettingspanner wanneer een snelheidsconversie naar een fietsframe met verticale drop-out plaatsvindt. Om een fiets om te bouwen met een versnellingshendel naar een fixie of een enkele snelheid, maakt de normale drop-out geen horizontale verschuiving van het achterwiel mogelijk. De ketting kan alleen in spanning worden gehouden door een speciale kettingspanner te monteren. Met een veerkettingspanner slaag je in een paar eenvoudige stappen om je single-speed fietsproject te realiseren!

Fixed Gear of Singlespeed Bike

Het verschil tussen een fixie en de singlespeed is technisch zeer eenvoudig, maar in de praktijk is dit verschil significant. Een zogenaamde singlespeed-fiets heeft, net als de fixie, slechts één versnelling en lijkt veel op een normale fiets naast de ontbrekende versnellingspook. In een Fixie of Fixed Gear Bike is deze enkele versnelling vastgesteld. De achternaaf heeft dus geen vrijloop zoals bij conventionele wielen. De single-speed drive wordt vaak gebruikt op BMX of dirt bikes. De vaste uitrusting is echter vaak te vinden op treinwielen of de fixies voor de stad. Een groot verschil tussen deze twee schijven is dat je altijd op de Fixed Gear-fiets moet rijden. Dit kan op de lange termijn erg vermoeiend zijn, met name bergafwaarts, omdat je hier natuurlijk ook moet instappen. Om deze reden hebben sommige fixi's geen conventionele remmen, omdat de fietsers de fiets tot stilstand brengen met "tegenhouden". We raden het echter in alle opzichten af, omdat uw fiets hierdoor officieel niet meer rijklaar is.