Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang een voucher van € 5 *

Derailleurs

(81 Artikel)
Filters sluiten
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
van tot
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
1 van 4
Geen resultaten gevonden voor de filter!
NIEUW
GX DH Type 3.0 7-speed achterderailleur - zwart
SRAM
GX DH Type 3.0 7-speed achterderailleur - zwart
€ 126,00 * € 104,90 *
versandkostenfrei
GX Schaltwerk - 2x11-fach - schwarz
SRAM
GX achterderailleur - 2x11-snelheid - zwart
€ 138,00 * € 89,00 *
versandkostenfrei
X01 DH Type 3.0 Schaltwerk - kurzer Käfig - 7-fach - schwarz - 2018
SRAM
X01 DH Type 3.0 achterderailleur - korte kooi -...
€ 276,00 * € 205,90 *
versandkostenfrei
EX1 Type 3.0 Schaltwerk - 8-fach - schwarz
SRAM
EX1 Type 3.0 achterderailleur - 8-speed - zwart
€ 175,00 * € 126,90 *
versandkostenfrei
X01 Eagle Schaltwerk Type 3 12-fach - schwarz
SRAM
X01 Eagle achterderailleur Type 3 12-speed - zwart
€ 242,00 * € 190,90 *
versandkostenfrei
X01 DH Type 3.0 Schaltwerk - kurzer Käfig - 7-fach - schwarz/rot - 2018
SRAM
X01 DH Type 3.0 Achterderailleur - Korte kooi -...
€ 276,00 * € 205,90 *
versandkostenfrei
X01 DH Type 3.0 Schaltwerk - kurzer Käfig - 10-fach - schwarz - 2018
SRAM
X01 DH Type 3.0 Achterderailleur - Korte Kooi -...
€ 276,00 * € 208,90 *
versandkostenfrei
1 van 4

Fietsen - Altijd in de juiste versnelling met de achterderailleur

Met het fietscircuit kunt u een enorm breed scala aan toepassingen fietsen. Met de ideale versnelling ben je vol vertrouwen op elk terrein, zowel op het niveau als op de berg af of heuvelafwaarts. Afgezien van singlespeed-bike maakt een versnelling verandering op elke MTB-zin. Het circuit op de fiets kan worden gerealiseerd als een derailleur of door middel van een versnellingsnaaf. De derailleur bestaat voor het grootste deel uit de hoofdcomponenten shifter, voorderailleur , achterderailleur en tandwiel.Met een naafversnelling met uitzondering van de hendel hebben deze onderdelen, maar afhankelijk van het type fiets, wellicht een kettingspanner nodig . Ongeacht welk type fietsuitrusting u ook kiest, het is belangrijk om goed te letten op een goede ketting en hoogwaardige versnellingswisselingen.

De achterderailleur - nauwkeurig schakelen wordt niet aan het toeval overgelaten

Schaltwerk Een essentieel onderdeel van een fietscircuit, als er geen versnellingsnaaf is geïnstalleerd, de achterderailleur. Nauwkeurige versnellingswisselingen bieden niet alleen plezier, maar dragen ook aanzienlijk bij aan een efficiënte rit. Bespaar jezelf het gedoe van onnauwkeurige verschuivingen en rammelende kettingen die je oren bezeren en onnodig je zenuwen kosten! Hoogwaardige derailleurs garanderen u perfecte versnellingswisselingen in alle rijsituaties. Bergop en bergafwaarts, de gangpaden moeten meteen gaan zitten! Vergeet niet dat alleen degenen die snel schakelen ook snel onderweg zijn!

Achterderailleurs in alle gradaties

Bij een reeds bestaand circuit moet je uiteraard letten op de compatibiliteit. Daarom hebben we in onze winkel derailleurs in verschillende versies van 6/7/8 keer tot 11 keer. Door de verschillende kooigtes die bij ons verkrijgbaar zijn, kunt u de achterderailleur voor uw fiets perfect afstemmen op uw wensen. Naast de conventionele besturing via een schakelkabel, wordt het elektronische circuit ook steeds meer gevestigd op mountainbikes. De schakelprocessen zijn ontworpen met het elektronische circuit bijzonder moeiteloos en nauwkeurig.

Afhankelijk van de toepassing bieden wij een verscheidenheid aan eersteklascircuits in onze online winkel. Bij ons vindt u betrouwbare achterderailleurs voor de trekkingfiets en robuuste achterderailleurs voor MTB-hardcore gebruik. Geschikt voor elke achterderailleur, we bieden lage schakelhendels, derailleurs en kettingen in de winkel!

Welke soorten circuits zijn er?

In de loop der jaren zijn er twee soorten circuits op de markt ontstaan, hoewel er nog steeds andere concepten zijn. In het volgende gedeelte wil je de verschillende mogelijkheden laten zien:

derailleur

De derailleur is zeker het meest populaire circuittype en aanwezig op alle fietsklassen. Of het nu gaat om stadsfiets, racefiets of mountainbike, overal waar dit circuit is geïnstalleerd en afhankelijk van de versie over verschillende functies en functies. In die tijd werd een circuit als van hoge kwaliteit beschouwd, als ze verschillende cursussen hadden. Dit is al lang voorbij en het betekent niet automatisch dat het circuit met de meeste versnellingen het beste is.

Bij kettingverschuivingen loopt de ketting altijd over twee tandwielen. De ene is bevestigd aan de achternaaf en de andere aan de slinger. Afhankelijk van de grootte van deze twee tandwielen of kettingbladen krijgt uw derailleur een bepaalde overbrengingsverhouding, die u natuurlijk kunt variëren met een versnellingswisseling. Het tandwiel op de achternaaf heeft meestal tussen 7 en 11 tandwielen. Op de crank zijn meestal 2 tot 3 kettingbladen gemonteerd op normale mountainbikes. Hier zijn ook twee hendels op het stuur gebruikt, waarmee je de versnellingen van je kettingbladen en rondsels kunt veranderen via geschikte schakelkabels. Hier krijg je een hoge mate van flexibiliteit, omdat je vertaling perfect kan worden aangepast aan de omstandigheden van het nummer. Een nadeel is dat de kettingspanning relatief laag is en dat op hobbelige trails de ketting sneller kan vallen. De montage van een kettinggeleider is hier, maar veel gecompliceerder dan op een mountainbike met slechts één kettingbladfront.

In moderne enduro en alle mountainbikes wordt steeds vaker alleen een voorste kettingblad gebruikt. Bij zo'n mountainbikefabrikant zet je dan een tandwielset met 11 tandwielen aan, zodat zelfs op het stuur slechts één hendel nodig is. Bovendien zijn de ketting en tanden van het rondsel in dergelijke aandrijvingen zorgvuldig op elkaar afgestemd en houden ze elkaar stevig vast. Gecombineerd met een zeer hoge spanning van de achterderailleur kan worden afgezien van een kettinggeleider in grof gebruik van Enduro en All Mountain. Dankzij een goede overbrengingsverhouding heb je als coureur toch voldoende kansen om te kunnen accelereren van de hevige bergopwaartse naar de knapperige afdaling. Een groot voordeel van dit fietscircuit is dat het heel gemakkelijk te hanteren is en je bijvoorbeeld geen verbinding kunt maken. Bovendien wordt de slijtage geminimaliseerd door de goede coördinatie van de ketting en de tanden van de tandwielen. Dergelijke schijven zijn bijvoorbeeld verkrijgbaar bij Sram en Shimano.

Bij downhillfietsen wordt het voorste kettingblad altijd gecombineerd met een kettinggeleider, zodat de ketting onder geen enkele omstandigheid kan springen. Bij de achternaaf worden dan vaak slechts 7 tandwielen gebruikt omdat met zo'n fiets niet bergopwaarts mag worden gereden.

Over het algemeen is een derailleur wat gevoeliger en onderhoudsintensiever dan bijvoorbeeld een naafversnelling, maar de derailleur is duidelijk de maatstaf als u op zoek bent naar een nieuw circuit voor uw mountainbike.

naaf

De naafversnelling wordt voornamelijk gebruikt in stads- en toerfietsen. Voor dit circuit is een soort transmissie geïnstalleerd in het achterwiel of de hub. Normaal gesproken zijn er tussen de drie en acht cursussen beschikbaar. In speciale gevallen (bijv. Met een Rohloff naafversnellingsbak) kunnen tot twaalf versnellingen optreden. Naafversnellingen zijn beschikbaar met en zonder opname. Meestal worden ze bestuurd door een draaigreepschakelaar op het stuur. De ketting van een naafversnelling beweegt alleen over twee tandwielen of rondsels, één aan de voorkant en één aan de achterkant. Er is geen manier dat de ketting kan springen en ook de installatie van een kettingkast is eenvoudig te implementeren. Dit beschermt niet alleen de ketting tegen vuil, maar beschermt het ook tegen olievervuiling.

versnellingsbakschakelmechanisme

Een wat exotischer circuit is de versnellingspook. Hier in het trapasgedeelte van de fiets is een versnellingsbak geïnstalleerd zoals in de auto, die zich in een oliebad bevindt. Dit is extreem weinig onderhoud, effectief en geruisloos. Dit type circuit wordt meestal gebruikt in mountainbikes, maar is hier zelfs vrij zeldzaam. Een bekende fabrikant van deze systemen wordt "Pinion" genoemd en wordt in dit segment als een pionier beschouwd.

Welk type circuit is geschikt voor welke toepassing?

Niet elk fietscircuit is geschikt voor elk doel, dus u moet goed letten op wat u hebt in de circuitselectie van uw fietsen. Voor een mountainbike is de derailleur meestal de juiste keuze. Maak op normale mountainbikes een circuit met 2 tot 3 kettingbladen aan de voorkant en 7 tot 10 achter het zintuig. Als je enduro of mountainbikes wilt rijden, kun je ook denken aan een 1 x 11-schijf. Een klassiek naafversnelling heeft geen zin op dit punt, tenzij u kiest voor een speciale naafversnelling als de thuisbasis van Rohloff. Dit is speciaal ontworpen voor zwaartekrachtgebruik en dus veel robuuster dan een normale naafversnelling met 8 versnellingen. Het laatste alternatief voor mountainbikes is een transmissie, bijvoorbeeld van Pinion. Deze aandrijvingen kunnen echter niet achteraf worden gemonteerd en moeten al van thuis zijn ingebouwd in een fiets. Bovendien zijn ze erg duur.

Een naafversnelling in de klassieke zin is ideaal voor stads- of trekkingfietsen, waarmee je geen enorme beklimmingen rijdt. Ze zijn echter ideaal om in de stad of op het platteland te rijden. Ze zijn zeer onderhoudsarm en betrouwbaar, maar bieden niet zo'n enorme vertaalbandbreedte, zodat het op lange en steile beklimmingen vermoeiend kan zijn. Zelfs voor onveilige bestuurders kan de naafversnelling zinvol zijn, omdat bij een afvallende variant drie verschillende remmen op de fiets mogelijk zijn.

Zijn er alternatieven voor het mechanische circuit?

Elektrische circuiteenheden vormen het alternatief voor mechanische systemen en zijn momenteel in opkomst. Van de twee grote tophonden Sram en Shimano zijn er verschillende concepten, sommige zelfs zonder kabels. Voor dit type versnellingspook bieden veel fietsfabrikanten al frames aan waarin geschikte batterijen of kabels kunnen worden verborgen. Dit ziet er niet alleen geweldig uit, maar minimaliseert ook de mogelijkheden van een defect. Het grote voordeel van een elektrisch circuitsysteem is de bijna onmogelijke versnellingsverandering en uiterst precieze versnellingswisselingen, die via de computer kunnen worden aangepast. Bovendien kan worden besloten in een twee- of drievoudige aandrijving, waarbij de versnellingspook verantwoordelijk moet zijn voor het voorste of achterste stuur.

Afhankelijk van de toepassing bieden wij een verscheidenheid aan eersteklascircuits in onze online winkel. Bij ons vindt u betrouwbare achterderailleurs voor de trekkingfiets en robuuste achterderailleurs voor MTB-hardcore gebruik. Geschikt voor elke achterderailleur, we bieden lage versnellingshendels, derailleurs en kettingen in de winkel. Vanaf 99 euro verzenden wij ook gratis verzending.

Met het fietscircuit kunt u een enorm breed scala aan toepassingen fietsen. Met de ideale versnelling ben je vol vertrouwen op elk terrein, zowel op het niveau als op de berg af of... meer lezen »
Venster sluiten
Fietsen - Altijd in de juiste versnelling met de achterderailleur

Met het fietscircuit kunt u een enorm breed scala aan toepassingen fietsen. Met de ideale versnelling ben je vol vertrouwen op elk terrein, zowel op het niveau als op de berg af of heuvelafwaarts. Afgezien van singlespeed-bike maakt een versnelling verandering op elke MTB-zin. Het circuit op de fiets kan worden gerealiseerd als een derailleur of door middel van een versnellingsnaaf. De derailleur bestaat voor het grootste deel uit de hoofdcomponenten shifter, voorderailleur , achterderailleur en tandwiel.Met een naafversnelling met uitzondering van de hendel hebben deze onderdelen, maar afhankelijk van het type fiets, wellicht een kettingspanner nodig . Ongeacht welk type fietsuitrusting u ook kiest, het is belangrijk om goed te letten op een goede ketting en hoogwaardige versnellingswisselingen.

De achterderailleur - nauwkeurig schakelen wordt niet aan het toeval overgelaten

Schaltwerk Een essentieel onderdeel van een fietscircuit, als er geen versnellingsnaaf is geïnstalleerd, de achterderailleur. Nauwkeurige versnellingswisselingen bieden niet alleen plezier, maar dragen ook aanzienlijk bij aan een efficiënte rit. Bespaar jezelf het gedoe van onnauwkeurige verschuivingen en rammelende kettingen die je oren bezeren en onnodig je zenuwen kosten! Hoogwaardige derailleurs garanderen u perfecte versnellingswisselingen in alle rijsituaties. Bergop en bergafwaarts, de gangpaden moeten meteen gaan zitten! Vergeet niet dat alleen degenen die snel schakelen ook snel onderweg zijn!

Achterderailleurs in alle gradaties

Bij een reeds bestaand circuit moet je uiteraard letten op de compatibiliteit. Daarom hebben we in onze winkel derailleurs in verschillende versies van 6/7/8 keer tot 11 keer. Door de verschillende kooigtes die bij ons verkrijgbaar zijn, kunt u de achterderailleur voor uw fiets perfect afstemmen op uw wensen. Naast de conventionele besturing via een schakelkabel, wordt het elektronische circuit ook steeds meer gevestigd op mountainbikes. De schakelprocessen zijn ontworpen met het elektronische circuit bijzonder moeiteloos en nauwkeurig.

Afhankelijk van de toepassing bieden wij een verscheidenheid aan eersteklascircuits in onze online winkel. Bij ons vindt u betrouwbare achterderailleurs voor de trekkingfiets en robuuste achterderailleurs voor MTB-hardcore gebruik. Geschikt voor elke achterderailleur, we bieden lage schakelhendels, derailleurs en kettingen in de winkel!

Welke soorten circuits zijn er?

In de loop der jaren zijn er twee soorten circuits op de markt ontstaan, hoewel er nog steeds andere concepten zijn. In het volgende gedeelte wil je de verschillende mogelijkheden laten zien:

derailleur

De derailleur is zeker het meest populaire circuittype en aanwezig op alle fietsklassen. Of het nu gaat om stadsfiets, racefiets of mountainbike, overal waar dit circuit is geïnstalleerd en afhankelijk van de versie over verschillende functies en functies. In die tijd werd een circuit als van hoge kwaliteit beschouwd, als ze verschillende cursussen hadden. Dit is al lang voorbij en het betekent niet automatisch dat het circuit met de meeste versnellingen het beste is.

Bij kettingverschuivingen loopt de ketting altijd over twee tandwielen. De ene is bevestigd aan de achternaaf en de andere aan de slinger. Afhankelijk van de grootte van deze twee tandwielen of kettingbladen krijgt uw derailleur een bepaalde overbrengingsverhouding, die u natuurlijk kunt variëren met een versnellingswisseling. Het tandwiel op de achternaaf heeft meestal tussen 7 en 11 tandwielen. Op de crank zijn meestal 2 tot 3 kettingbladen gemonteerd op normale mountainbikes. Hier zijn ook twee hendels op het stuur gebruikt, waarmee je de versnellingen van je kettingbladen en rondsels kunt veranderen via geschikte schakelkabels. Hier krijg je een hoge mate van flexibiliteit, omdat je vertaling perfect kan worden aangepast aan de omstandigheden van het nummer. Een nadeel is dat de kettingspanning relatief laag is en dat op hobbelige trails de ketting sneller kan vallen. De montage van een kettinggeleider is hier, maar veel gecompliceerder dan op een mountainbike met slechts één kettingbladfront.

In moderne enduro en alle mountainbikes wordt steeds vaker alleen een voorste kettingblad gebruikt. Bij zo'n mountainbikefabrikant zet je dan een tandwielset met 11 tandwielen aan, zodat zelfs op het stuur slechts één hendel nodig is. Bovendien zijn de ketting en tanden van het rondsel in dergelijke aandrijvingen zorgvuldig op elkaar afgestemd en houden ze elkaar stevig vast. Gecombineerd met een zeer hoge spanning van de achterderailleur kan worden afgezien van een kettinggeleider in grof gebruik van Enduro en All Mountain. Dankzij een goede overbrengingsverhouding heb je als coureur toch voldoende kansen om te kunnen accelereren van de hevige bergopwaartse naar de knapperige afdaling. Een groot voordeel van dit fietscircuit is dat het heel gemakkelijk te hanteren is en je bijvoorbeeld geen verbinding kunt maken. Bovendien wordt de slijtage geminimaliseerd door de goede coördinatie van de ketting en de tanden van de tandwielen. Dergelijke schijven zijn bijvoorbeeld verkrijgbaar bij Sram en Shimano.

Bij downhillfietsen wordt het voorste kettingblad altijd gecombineerd met een kettinggeleider, zodat de ketting onder geen enkele omstandigheid kan springen. Bij de achternaaf worden dan vaak slechts 7 tandwielen gebruikt omdat met zo'n fiets niet bergopwaarts mag worden gereden.

Over het algemeen is een derailleur wat gevoeliger en onderhoudsintensiever dan bijvoorbeeld een naafversnelling, maar de derailleur is duidelijk de maatstaf als u op zoek bent naar een nieuw circuit voor uw mountainbike.

naaf

De naafversnelling wordt voornamelijk gebruikt in stads- en toerfietsen. Voor dit circuit is een soort transmissie geïnstalleerd in het achterwiel of de hub. Normaal gesproken zijn er tussen de drie en acht cursussen beschikbaar. In speciale gevallen (bijv. Met een Rohloff naafversnellingsbak) kunnen tot twaalf versnellingen optreden. Naafversnellingen zijn beschikbaar met en zonder opname. Meestal worden ze bestuurd door een draaigreepschakelaar op het stuur. De ketting van een naafversnelling beweegt alleen over twee tandwielen of rondsels, één aan de voorkant en één aan de achterkant. Er is geen manier dat de ketting kan springen en ook de installatie van een kettingkast is eenvoudig te implementeren. Dit beschermt niet alleen de ketting tegen vuil, maar beschermt het ook tegen olievervuiling.

versnellingsbakschakelmechanisme

Een wat exotischer circuit is de versnellingspook. Hier in het trapasgedeelte van de fiets is een versnellingsbak geïnstalleerd zoals in de auto, die zich in een oliebad bevindt. Dit is extreem weinig onderhoud, effectief en geruisloos. Dit type circuit wordt meestal gebruikt in mountainbikes, maar is hier zelfs vrij zeldzaam. Een bekende fabrikant van deze systemen wordt "Pinion" genoemd en wordt in dit segment als een pionier beschouwd.

Welk type circuit is geschikt voor welke toepassing?

Niet elk fietscircuit is geschikt voor elk doel, dus u moet goed letten op wat u hebt in de circuitselectie van uw fietsen. Voor een mountainbike is de derailleur meestal de juiste keuze. Maak op normale mountainbikes een circuit met 2 tot 3 kettingbladen aan de voorkant en 7 tot 10 achter het zintuig. Als je enduro of mountainbikes wilt rijden, kun je ook denken aan een 1 x 11-schijf. Een klassiek naafversnelling heeft geen zin op dit punt, tenzij u kiest voor een speciale naafversnelling als de thuisbasis van Rohloff. Dit is speciaal ontworpen voor zwaartekrachtgebruik en dus veel robuuster dan een normale naafversnelling met 8 versnellingen. Het laatste alternatief voor mountainbikes is een transmissie, bijvoorbeeld van Pinion. Deze aandrijvingen kunnen echter niet achteraf worden gemonteerd en moeten al van thuis zijn ingebouwd in een fiets. Bovendien zijn ze erg duur.

Een naafversnelling in de klassieke zin is ideaal voor stads- of trekkingfietsen, waarmee je geen enorme beklimmingen rijdt. Ze zijn echter ideaal om in de stad of op het platteland te rijden. Ze zijn zeer onderhoudsarm en betrouwbaar, maar bieden niet zo'n enorme vertaalbandbreedte, zodat het op lange en steile beklimmingen vermoeiend kan zijn. Zelfs voor onveilige bestuurders kan de naafversnelling zinvol zijn, omdat bij een afvallende variant drie verschillende remmen op de fiets mogelijk zijn.

Zijn er alternatieven voor het mechanische circuit?

Elektrische circuiteenheden vormen het alternatief voor mechanische systemen en zijn momenteel in opkomst. Van de twee grote tophonden Sram en Shimano zijn er verschillende concepten, sommige zelfs zonder kabels. Voor dit type versnellingspook bieden veel fietsfabrikanten al frames aan waarin geschikte batterijen of kabels kunnen worden verborgen. Dit ziet er niet alleen geweldig uit, maar minimaliseert ook de mogelijkheden van een defect. Het grote voordeel van een elektrisch circuitsysteem is de bijna onmogelijke versnellingsverandering en uiterst precieze versnellingswisselingen, die via de computer kunnen worden aangepast. Bovendien kan worden besloten in een twee- of drievoudige aandrijving, waarbij de versnellingspook verantwoordelijk moet zijn voor het voorste of achterste stuur.

Afhankelijk van de toepassing bieden wij een verscheidenheid aan eersteklascircuits in onze online winkel. Bij ons vindt u betrouwbare achterderailleurs voor de trekkingfiets en robuuste achterderailleurs voor MTB-hardcore gebruik. Geschikt voor elke achterderailleur, we bieden lage versnellingshendels, derailleurs en kettingen in de winkel. Vanaf 99 euro verzenden wij ook gratis verzending.