Melde dich zum Newsletter an und erhalte einen 5€ Gutschein*

Balhoofden

(186 Artikel)
Filters sluiten
 
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
van tot
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
 
1 van 8
Geen resultaten gevonden voor de filter!
1 van 8

De headset - verantwoordelijk voor de optimale pasvorm van de vork

De headset in de fiets zorgt voor de perfecte pasvorm van de vork in het frame en dus voor maximale rijveiligheid. Soepele stuurbewegingen garanderen de hoogste stuurprecisie in alle rijsituaties. De headset voor de mountainbike moet bestand zijn tegen bijzonder hoge belastingen. Gesmede stalen lagerschalen worden gebruikt in de fiets en CNC gefreesde aluminium lagerschalen. Hoogwaardige afdichtingen zorgen voor een soepele en langdurige functie.

In onze winkel vindt u fietshoofdtelefoons voor verschillende vorkassen, van 1 inch tot 1,5 inch. We hebben de traditionele koptelefoon met schroefdraad en de high-end headset met keramische kogellagers.

Cult belastingtarieven en geavanceerde afstemming

Cult en voor vele jaren referentie in MTB zijn de Chris King belastingtarieven. Neem een Chris King-tarief van fiets naar fiets - een echte investering voor de toekomst! Naast de volledige belastingtarieven ontvangt u natuurlijk ook individuele onder- en bovenstukken. Wij bieden een verscheidenheid aan verschillende types met een verscheidenheid aan ontwerpen en installatiehoogten. Veel headsets zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren, zodat u uw fiets tegelijkertijd een cool uiterlijk kunt geven!

Natuurlijk hebben we ook een breed assortiment accessoires zoals Ahead-caps, koperklauwen en spacers.


Het belastingtarief voor de fiets kan de een of de andere nauwelijks een concept zijn, of weten maar heel weinig, wat er precies achter zit. Het onderwerp is erg complex en er zijn veel verschillende varianten die worden gebruikt, afhankelijk van het fietsframe.

Het basisprincipe van de headset op een normale fiets of Mtb is relatief eenvoudig, omdat dit onderdeel de vork of de ophangvork verbindt met het fietsframe. Het belastingtarief is vastgelegd in de zogenaamde balhoofdbuis. Aan de binnenzijde bevinden zich de boven- en onderkant van de balhoofdlagers (kogellagers of rollagers), die ervoor zorgen dat u schone en soepele stuurbewegingen als bestuurder kunt maken. Daarnaast zorgt de headset er ook voor dat de vork of vork is verbonden zonder merkbare speling met het frame.

Er is een ongelooflijk aantal fabrikanten van belastingtarieven, bijvoorbeeld. Rose, Cane Creek, FSA, Hope, Tange, Humpert, Nukeproof, Contec, Dartmoor, Acros en nog veel meer. Maar net zo divers als de fabrikanten, zo ook de individuele varianten van de belastingtarieven. Daarom willen we hier de belangrijkste noemen. Eerst en vooral moet u de twee hoofdcategorieën definiëren en dat is het tarief voor de belastingdruk en het tarief voor de voorbelasting.

schroefdraad headset

De koptelefoon met draad is al lang de maatstaf van de dingen en wordt tegenwoordig nog steeds veel gebruikt op stadsfietsen. De koptelefoon of vork wordt met verschillende draadcups aan het frame bevestigd. De steel wordt in de vorkbuis of -as gestoken en met een interne klem bevestigd. Dit systeem maakt een hoogteaanpassing van de stuurpen mogelijk, maar bij mountainbikes wordt dit systeem lange tijd niet gebruikt.

Ahead headset

Het Ahead-belastingtarief is duidelijk het meest gebruikte type belastingtarief. De lagerschaal wordt hier niet meer door schroefdoppen bevestigd, maar wordt in de balhoofdbuis van het fietsframe gehamerd. De individuele lagers zijn als het ware "los" in de balhoofdbuis. Alleen in combinatie met vork en steel krijgt het systeem stabiliteit. Via de zogenaamde Ahead-dop, die zich op de stuurpen bevindt, wordt een schroef geplaatst die in de "klauw" in de stuurbuis wordt geschroefd. Dit is hoe de vork en de steel tegen elkaar aan trekken en het systeem repareren. Het is belangrijk om de schroef niet te vast te draaien, anders is de stuurbeweging moeilijk. Als de schroef echter niet voldoende vastzit, krijgt u een storend spel tussen de vork en het frame, wat op de lange termijn schadelijk is voor het materiaal of de lagers. De klassieke Ahead-headset heeft een grootte van 1 1/8 inch boven en onder, maar natuurlijk zijn er ook hier verschillen.

Op zijn beurt zijn er andere varianten van het Ahead-systeem:

geïntegreerde

Met de geïntegreerde koptelefoon worden de lagers los in het voorbereide frame geplaatst en verdwijnen ze bijna onzichtbaar. Afhankelijk van de fiets, zijn er verschillende diameters voor dit systeem, dus je moet voorzichtig zijn bij het kiezen. De lagerschalen, die anders in het Ahead-systeem moeten worden gehamerd, maken deel uit van het frame en kunnen niet overeenkomstig worden ingeruild. Hier is het vooral belangrijk om het belastingtarief in te stellen zonder een spel, omdat een onjuiste behandeling snel fatale gevolgen kan hebben.

alkoof

De semi-geïntegreerde headset is populair bij veel Mtb-stuurprogramma's, omdat het een plat ontwerp van het bedieningscentrum mogelijk maakt. Net als bij de volledig geïntegreerde, verdwijnen de lagerschalen in het frame, maar ze zijn uitwisselbaar en moeten worden gehamerd.

buitenboord

Het externe belastingtarief is het meest gebruikte systeem. Hier worden beide lagers in de balhoofdbuis geslagen en komen hier duidelijk op uit. De lagers bevinden zich in de lagerschalen en zijn daarom niet geïntegreerd in het frame.

Taps toelopend of taps toelopend

In het geval van de conische of rised headset, zijn de ingevoegde shells van verschillende grootte in het frame. Aan de bovenkant van een schaal van 1 1/8 inch wordt gebruikt, aan de onderkant echter een lagerschaal met een grotere diameter. Meestal komt hier dan 1 1/2 inch worden gebruikt. Het voordeel is dat vorken met een bredere of conische as kunnen worden geïnstalleerd en dus de stabiliteit ervan wordt verhoogd.

De headset in de fiets zorgt voor de perfecte pasvorm van de vork in het frame en dus voor maximale rijveiligheid. Soepele stuurbewegingen garanderen de hoogste stuurprecisie in alle... meer lezen »
Venster sluiten
De headset - verantwoordelijk voor de optimale pasvorm van de vork

De headset in de fiets zorgt voor de perfecte pasvorm van de vork in het frame en dus voor maximale rijveiligheid. Soepele stuurbewegingen garanderen de hoogste stuurprecisie in alle rijsituaties. De headset voor de mountainbike moet bestand zijn tegen bijzonder hoge belastingen. Gesmede stalen lagerschalen worden gebruikt in de fiets en CNC gefreesde aluminium lagerschalen. Hoogwaardige afdichtingen zorgen voor een soepele en langdurige functie.

In onze winkel vindt u fietshoofdtelefoons voor verschillende vorkassen, van 1 inch tot 1,5 inch. We hebben de traditionele koptelefoon met schroefdraad en de high-end headset met keramische kogellagers.

Cult belastingtarieven en geavanceerde afstemming

Cult en voor vele jaren referentie in MTB zijn de Chris King belastingtarieven. Neem een Chris King-tarief van fiets naar fiets - een echte investering voor de toekomst! Naast de volledige belastingtarieven ontvangt u natuurlijk ook individuele onder- en bovenstukken. Wij bieden een verscheidenheid aan verschillende types met een verscheidenheid aan ontwerpen en installatiehoogten. Veel headsets zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren, zodat u uw fiets tegelijkertijd een cool uiterlijk kunt geven!

Natuurlijk hebben we ook een breed assortiment accessoires zoals Ahead-caps, koperklauwen en spacers.


Het belastingtarief voor de fiets kan de een of de andere nauwelijks een concept zijn, of weten maar heel weinig, wat er precies achter zit. Het onderwerp is erg complex en er zijn veel verschillende varianten die worden gebruikt, afhankelijk van het fietsframe.

Het basisprincipe van de headset op een normale fiets of Mtb is relatief eenvoudig, omdat dit onderdeel de vork of de ophangvork verbindt met het fietsframe. Het belastingtarief is vastgelegd in de zogenaamde balhoofdbuis. Aan de binnenzijde bevinden zich de boven- en onderkant van de balhoofdlagers (kogellagers of rollagers), die ervoor zorgen dat u schone en soepele stuurbewegingen als bestuurder kunt maken. Daarnaast zorgt de headset er ook voor dat de vork of vork is verbonden zonder merkbare speling met het frame.

Er is een ongelooflijk aantal fabrikanten van belastingtarieven, bijvoorbeeld. Rose, Cane Creek, FSA, Hope, Tange, Humpert, Nukeproof, Contec, Dartmoor, Acros en nog veel meer. Maar net zo divers als de fabrikanten, zo ook de individuele varianten van de belastingtarieven. Daarom willen we hier de belangrijkste noemen. Eerst en vooral moet u de twee hoofdcategorieën definiëren en dat is het tarief voor de belastingdruk en het tarief voor de voorbelasting.

schroefdraad headset

De koptelefoon met draad is al lang de maatstaf van de dingen en wordt tegenwoordig nog steeds veel gebruikt op stadsfietsen. De koptelefoon of vork wordt met verschillende draadcups aan het frame bevestigd. De steel wordt in de vorkbuis of -as gestoken en met een interne klem bevestigd. Dit systeem maakt een hoogteaanpassing van de stuurpen mogelijk, maar bij mountainbikes wordt dit systeem lange tijd niet gebruikt.

Ahead headset

Het Ahead-belastingtarief is duidelijk het meest gebruikte type belastingtarief. De lagerschaal wordt hier niet meer door schroefdoppen bevestigd, maar wordt in de balhoofdbuis van het fietsframe gehamerd. De individuele lagers zijn als het ware "los" in de balhoofdbuis. Alleen in combinatie met vork en steel krijgt het systeem stabiliteit. Via de zogenaamde Ahead-dop, die zich op de stuurpen bevindt, wordt een schroef geplaatst die in de "klauw" in de stuurbuis wordt geschroefd. Dit is hoe de vork en de steel tegen elkaar aan trekken en het systeem repareren. Het is belangrijk om de schroef niet te vast te draaien, anders is de stuurbeweging moeilijk. Als de schroef echter niet voldoende vastzit, krijgt u een storend spel tussen de vork en het frame, wat op de lange termijn schadelijk is voor het materiaal of de lagers. De klassieke Ahead-headset heeft een grootte van 1 1/8 inch boven en onder, maar natuurlijk zijn er ook hier verschillen.

Op zijn beurt zijn er andere varianten van het Ahead-systeem:

geïntegreerde

Met de geïntegreerde koptelefoon worden de lagers los in het voorbereide frame geplaatst en verdwijnen ze bijna onzichtbaar. Afhankelijk van de fiets, zijn er verschillende diameters voor dit systeem, dus je moet voorzichtig zijn bij het kiezen. De lagerschalen, die anders in het Ahead-systeem moeten worden gehamerd, maken deel uit van het frame en kunnen niet overeenkomstig worden ingeruild. Hier is het vooral belangrijk om het belastingtarief in te stellen zonder een spel, omdat een onjuiste behandeling snel fatale gevolgen kan hebben.

alkoof

De semi-geïntegreerde headset is populair bij veel Mtb-stuurprogramma's, omdat het een plat ontwerp van het bedieningscentrum mogelijk maakt. Net als bij de volledig geïntegreerde, verdwijnen de lagerschalen in het frame, maar ze zijn uitwisselbaar en moeten worden gehamerd.

buitenboord

Het externe belastingtarief is het meest gebruikte systeem. Hier worden beide lagers in de balhoofdbuis geslagen en komen hier duidelijk op uit. De lagers bevinden zich in de lagerschalen en zijn daarom niet geïntegreerd in het frame.

Taps toelopend of taps toelopend

In het geval van de conische of rised headset, zijn de ingevoegde shells van verschillende grootte in het frame. Aan de bovenkant van een schaal van 1 1/8 inch wordt gebruikt, aan de onderkant echter een lagerschaal met een grotere diameter. Meestal komt hier dan 1 1/2 inch worden gebruikt. Het voordeel is dat vorken met een bredere of conische as kunnen worden geïnstalleerd en dus de stabiliteit ervan wordt verhoogd.